Skip to main content
فهرست مقالات

دوره عمر محصول و روش های هزینه یابی آن

نویسنده:

(17 صفحه - از 89 تا 105)

کلید واژه های ماشینی : دوره عمر محصول ، دوره عمر ، هزینه‌یابی دوره عمر محصول ، هزینه‌یابی دوره عمر ، هدف هزینه‌یابی دوره عمر محصول ، دوره عمر بازار ، روش هزینه‌یابی دوره عمر ، روش‌های هزینه‌یابی دوره عمر محصول ، هدف اصلی هزینه‌یابی دوره عمر ، مدل پارامتریک هزینه‌یابی دوره عمر

خلاصه ماشینی:

"این پیش‌بینی متغیرها معمولا شامل موارد زیر است: *پیچیدگی تولید *آشنایی با طراحی *عملکرد *حجم *تراکم برنامه زمابندی1 این مدل‌ها سه تفاوت عمده با مدل‌هایی شبیه‌سازی دارند: اول،مدل‌های شبیه‌سازی بر یک محرک عمده هزینه استوارند،در حالی که مدل‌های پارامتریک می‌توانند از چندین پارامتر استفاده کنند. آنها اغلب بر مفاهیم مهندسی استوارند،این مدل‌ها می‌توانند در یک سیستم حسابداری صنعتی مانند هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت،به خوبی اجرا شوند،به گونه‌ای در آن هزینه‌های سربار نیز مورد توجه قرار گیرند؛مثلا،وقتی مدل‌های پارامتریک در درون یک سیستم حسابداری صنعتی استفاده می‌شوند،اگر مدل هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت یک محصول خاص،شناسایی کند که مصرف هزینه‌های مواد اولیه زیاد است،می‌توان از یک مدل پارامتریک برای بررسی چگونگی کاهش ضایعات استفاده کرد. سه روش ذکر شده می‌توانند با همدیگر ترکیب شوند،مخصوصا در مدل‌های پارامتریک و طراحی هزینه،ولی هیچکدام از این رویکردها هزینه‌های سربار را به درستی بررسی نمی‌کنند؛ زیرا،هیچکدام پیچیدگی سازمانهای مدرن را دربر نمی‌گیرند و بسیاری از آنها فقط شامل روش‌های ریاضی می‌شوند که از قبل هزینه‌ها را تعریف کرده‌اند،این برآوردهای هزینه که به عنوان اطلاعات ورودی‌اند،از طریق سیستم‌های حسابداری صنعتی سنتی ایجاد شده،در نتیجه احتمالا سبب انحراف خواهند گردید. این سیستم‌ها به سه گروه کلی زیر طبقه‌بندی می‌شوند: 1-سیستم‌های هزینه‌یابی مبتنی بر حجم:این سیستم‌ها به روش‌های مرسوم و قدیمی هزینه‌یابی مانند هزینه‌یابی استاندارد،استفاده از یک مبنا(معمولا ساعات دستمزد مستقیم)برای جذب سربار اشاره دارد،تا آنکه در اواسط دهه 1980 سیستم هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت مطرح شده،به تدریج مورد استفاده قرار گرفت."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.