Skip to main content
فهرست مقالات

یادداشت سردبیر

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : مدیران ، مدیریت شهری ، آموزش و پژوهش ، مدیران شهری ، آموزش‌های بنیادین و پشتوانه‌های پژوهشی ، نظام اولویت‌گذاری پژوهش‌های شهری ، نقص برنامه‌های آموزشی و پژوهشی ، آموزش و پژوهش شهری ، ضعف ، نظام آموزش و پژوهش مدیریت

خلاصه ماشینی:

"پرسش‌های اصلی این شماره فصلنامه مدیریت‌ شهری،از جمله اینها هستند:آیا این پیش‌شرط و پشتوانه‌ فکری برای مدیریت شهری ایران فراهم شده است؟اگر آری،چگونه و با چه شرایطی؟ارتقای آموزش و پژوهش‌ مدیریت شهری با چه الزامات و ملاحظات و ضرورت‌هایی همراه است؟ طراحی و اجرای برنامه‌های مدون و دوره‌های آموزش‌ رسمی و نیمه‌رسمی برای مدیران شهری در ایران،حدود پنج دهه قدمت دارد و از این لحاظ می‌توان ادعا کرد که‌ ایران جزء باسابقه‌ترین جوامع هم‌رده و در حال توسعه‌ است. اما فقدان سیاست و سازمان آموزشی مشخص و روشن،افت‌وخیز و انقطاع‌های مکرر در ارائه برنامه‌های‌ آموزشی و ضعف در برقراری رابطه و هماهنگی مؤثر بین‌ تقاضا و عرضه آموزش و پژوهش شهری عوامل عمده‌ای‌ هستند که باعث شده‌اند تا این قدمت و سابقه،غنا و نتیجه‌بخشی لازم و مناسب را نداشته باشد. مقالات بخش ویژه این شماره از فصلنامه مدیریت شهری به شناسایی و تحلیل آموزش و پژوهش شهری از دیدگاه‌ها و حیطه‌های مختلف می‌پردازد و در مواردی نیز پیشنهادهایی برای رفع نواقص و بهره‌گیری بیشتر از نقاط قوت موجود ارائه می‌کند."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.