Skip to main content
فهرست مقالات

صلاحیت ها و توانایی های معلم قرآن

نویسنده:

(4 صفحه - از 37 تا 40)

کلید واژه های ماشینی : قرآن، معلم، علوم قرآنی، معلم قرآن، تدریس، علل ضعف روخوانی و روان‌خوانی، توانایی‌های معلم قرآن، درس قرآن، ضعف روخوانی و روان‌خوانی دانش‌آموزان، روش تدریس

خلاصه ماشینی:

"و چون افرادی که وارد تربیت معلم می‌شوند از نظر روخوانی یا روان‌خوانی ضعیفند، لذا باید واحدهای بیش‌تری به درس قرآن اختصاص داده شود تا بتوانیم معلمان متخصص تحویل آموزش و پرورش بدهیم. و اگر ما روی این رشته‌ها سرمایه‌گذاری کنیم و آن را گسترش بدهیم و واحدهای آن را زیاد کنیم، ان شاء الله می‌توانیم در تدریس قرآن موفق شویم و روزی می‌رسد که همه افراد جامعه به روخوانی و روان‌خوانی مسلط باشند و آرزوی رهبر معظم انقلاب که فرمودند«روخوانی قرآن باید تمامی ملت را شامل شود و همه مردم بتوانند قرآن کریم را بخوانند» 5 ، محقق شود. پیشنهاد این‌جانب درباره تعداد واحدهای درس قرآن برای رشته‌های پرورشی، دینی عربی و ابتدایی مرکز تربیت معلم از این قرار است: 4 واحد روخوانی برای ترم‌های اول و دوم(سال اول) 4 واحد تجوید و 4 واحد روش تدریس مشترکا برای ترم‌های سوم و چهارم(سال دوم)."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.