خلاصه ماشینی:
به منظور رفع مسائل و مشکلاتی که پیش از این بدان اشاره شده در مدل کارتامتیازی متوازن،چارچوبهای(دیدگاه یا جنبه)ادراکی پیشنهاد شده است که برایمثال،یک نمونه از آن به شرح زیر است که در هریک از این جنبهها باید به سؤالیپاسخ داده شود: -دیدگاه مالی:آیا سهامداران سازمان از عملکرد ما راضی هستند؟ -دیدگاه مشتری:مشتریان چگونه به ما مینگرند؟ -دیدگاه فرایند کسب و کار:در چه کارهایی باید سرآمد،و از مزایای رقابتیبرخوردار بود؟ -دیدگاه یادگیری سازمانی:آیا میتوان همچنان به بهبود مستمر و ایجاد ارزشافزوده برای مشتریان خود ادامه داد(روهم،2005)؟ این روش با رفع موانع اجرای استراتژی و ایجاد توازن در عملکرد سازمانموجبات اجرای کامل راهبرد را در سازمان فراهم میسازد.
جدول 2-7:اجزای کارت امتیازی متوازن معاونت مالی (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود)با استفاده از جدول فوق میتوان تمام اطلاعات هریک از جنبهها شامل عواملبحرانی موفقیت و سنجهها و معیارهای ارزیابی این عوامل و همچنین مربوط به هریک از عوامل و اقداماتی را ارائه کرد که برای هریک از عوامل انجام میشود تااهداف موردنظر سازمان محقق گردد.
در مجموع نتایجی که از طراحی مدل کارتامتیازی متوازن برای معاونت مالی حاصل خواهد شد،عبارت خواهد بود از: -افزایش کارایی عملکرد معاونت مالی دانشگاه مالک اشتر با اصلاح روشهایعملکرد مالی -کمک به تحقق اهداف چشمانداز دانشگاه با تسهیلگری مالی -ایجاد الگو برای سایر قسمتهای تابع دانشگاه در مسیر افزایش کارایی آنها -استفاده از روش کارت امتیازی متوازن شبکهای شامل یک نقشه راهبرد اصلیو تعدادی نقشههای فرعی مرتبط با آن -شناسایی جنبههای سنجش عملکرد معاونت مالی -شناسایی عوامل بحرانی موفقیت و معیارهای اندازهگیری آنها در جنبههایمختلف معانت مالی نابع فارسی ابن الرسول،سید اصغر(1383).