خلاصه ماشینی:
"یکی از آثار پیشین وی با عنوان تلویزیون دینی: تجربهء آمریکایی که در سال 489 را دیندارانه در نظر میگیرد که بازتاب آن چیزی باشد که وی آن را وضعیت محدود4مینامد: رفتار دیندارانه آن است که انسانها با استفاده از آن به دنبال فهم،سازگار سازی و ادارهء ابعاد زندگی فراتر از تبیین،پیشبینی و کنترل خشم خویش هستند.
این قضیه در چهارچوب سه تجلی جهانی زیر یا کارکردهای اعتقادی دینی مورد بررسی قرار گرفته است و فرقی نمیکند که یکتاپرستانه و غیر یکتاپرستانه باشد: تجلی عملی یا عبادت و مناسک دینی؛جامعهشناختی یا نظام روابط اجتماعی؛نظری یا نظام اعتقادات.
فرقی نمیکند که او در قالب کلینت ایستوود در هر یک از نقش های بیشمارش یا در قالب شخص دیگری ظاهر شود،به هر حال جوهرهء این نقش به گونهای است که آنها افرادی مانند قدیسین مسیحیت باشند که با پیچشهای موجود در نظام دست و پنجه نرم میکنند؛در برابر تهدیدهای ظاهری و باطنی نسبت به ایمان اقتصادی61مقاومت میکنند و به صورت الگوی قدرت،کمال و دارای قوهء پرهیز ظاهر میشوند.
شرطیسازی مردم به مصرف گرایی به شیوههای زیرکانه،به گونهای در حال به چالش کشیدن مفهوم الهی ایمان است که در بخی به خداشناسیها دیگر خدا به عنوان هدفی برای عبادت و فرمانبرداری در نظر گرفته نمیشود،بلکه ابزاری مناسب است که به واسطهء آن نیازهای دینی فرد برآورده میگردد.
با این حال در روش هماندیشی که امروزه مردم بستههای اسلوب زندگی و عقاید دینی خاص خود را به گونهای در کنار هم قرار میدهند تا نیازهای فردی آنهارا برآورده کند،محتوا و کاربردهای خاص رسانههای جمعی در حال دگرگونی بخش مهمی از آن نظامهای اعتقادی است."