Skip to main content
فهرست مقالات

گفت و گو: ترکیب بندی افقی در نگارگری مکتب شیراز

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(2 صفحه - از 38 تا 39)

کلید واژه های ماشینی : ترکیب‌بندی افقی در نگارگری مکتب ، مکتب شیراز ، نگارگری مکتب شیراز ، هنر ، همایش نگارگری مکتب شیراز ، وجوه تمایز و اوج نگارگری ، اهمیت همایش مکتب شیراز ، اوج مکتب شیراز درچه ، صفویه ، مکتب شیراز هنر

خلاصه ماشینی:

"مکتب شیراز هنر برای جلوگیری از گستردگی بیش از اندازه موضوع این همایش و جهت بررسی‌های بهتر آن،مکتب شیراز را بین این سده‌ها محدود کرده است،ولی در واقع اوج مکتب شیراز اواخر سده دهم است. تأثیر مکتب شیراز بر سایر مکاتب نگارگری به چه صورت بوده است؟ مکتب شیراز بر همه مکاتب ایران به استثنای مکتب«تبریز دو»تأثیر بسزایی گذاشته است تا جایی که آثار مکتب‌ شیراز در خارج از مرزهای ایران مثل هند و عراق و شمال آفریقا نیز دیده می‌شود. باید این‌طور بگوییم که تمام‌ مکاتب هنری که از سده هفتم به بعد در ایران به شکوفایی رسیدند تحت تأثیر دستاوردها و آموزه‌های مکتب شیراز (به تصویر صفحه مراجعه شود) بودند زیرا علاوه بر آنکه در شیراز بسیار به هنر اهمیت داده می‌شد،این شهر در زمان حمله مغول از این هجوم پلید در امان ماند(به جهت سیاست خاص اتابکان)و همچنان به عنوان مرکز هنری به فعالیت خود ادامه داد."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.