خلاصه ماشینی:
"com عنوان کتاب:جستوجو:چگونه گوگل و رقبای آن قوانین تجارت و فرهنگ ما را متحول کردند مؤلف:جان بتلی مترجم:سعید حاجبی،علی اکبر رضاپور ناشر:کاوش پرداز با همکاری مؤسسه مطبوعاتی عصر ارتباط 426 صفحه-49000 ریال-چاپ 1-2000 نسخه شابک:7-16-2665-964-978 تاریخ نشر:1386(به تصویر صفحه مراجعه شود) معرفی نویسنده جان لینوود بتلی1روزنامهنگار،مؤسس و رئیس « Federated Media Publishing »2و استاد مدعو خبرنگاری در دانشگاه برکلی است.
بتلی در این کتاب با زبانی شیوا و به شکلی روایتگونه سیر تحولات گوگل،اینترنت و وب را آغاز تا سال 2004 میلادی مطرح میکند و میکوشد با گوشهی چشمی به سایر شرکتهایی که در محیط وب بهعنوان رقیب،شریک یا مشتری گوگل فعال (به تصویر صفحه مراجعه شود) بوده یا هستند،شمایی کلی از وضعیت کنونی جهان و تحولات احتمالی آتی را در اختیار خواننده قرار دهد.
در پایان این فصل و پس از بیان پیامدهای ناشی از پایگاه دادهی خواستهها و جریان کلیکها،اصل بودن جستوجو و رساندن آن به سطح هوش مصنوعی به کمک پایگاه دادهی خواستهها و جریان کلیکها مطرح شده و پیشبینی شده که گوگل به دنبال ساختن شرکتی است که در آینده قادر به پاسخگویی به این سؤال باشد که«دنیا چه میخواهد؟»(ص 18).
پس از آن شرکت گوگل در ارائهی محتوا از قبیل صوت، ویدئو و متن و مخصوصا سریس گوگل پرینت مورد توجه قرار گرفته است و براساس آنها بیان شده که:«بیتردید گوگل یکی از بازیگران اصلی صنعت رسانه است و برگهای برندهای که در دست دارد و نیز حرکتهایی که اخیرا انجام داده،همه به این مسأله اشاره دارند که این شرکت در آینده به قدرت عظیمتری مبدل خواهد شد."