Skip to main content
فهرست مقالات

نوسفراتو، سمفونی وحشت (هنریک گالین)

(1 صفحه - از 119 تا 119)

کلید واژه های ماشینی : نوسفراتو ، سمفونی وحشت ، فیلم ، مورنا ، هنریک گالین ، سمفونی وحشت هنریک ، فریدریش ویلهلم مورنا ، ترس ، اکسپرسیونیسم ، آلمانی‌ها

خلاصه ماشینی:

"نوسفراتو،سمفونی وحشت‌ هنریک گالین کارگردان:فریدریش ویلهلم مورنا ترجمه آتوسا قلمفرسایی‌ نشر نی (به تصویر صفحه مراجعه شود) نوسفراتو،سمفونی وحشت را می‌توان از معدود فیلم‌های سینمای صامت دانست که هنوز هم جذاب و دیدنی و یکی از تثبیت شده‌ترین‌ آثار سینمای دهه‌ی بیست آلمان است. در مقاله‌ای که از بابک احمدی درباره این اثر آمده وی با اشاره به اینکه چه رازی در نوسفراتوی مورنا نهفته است که ما غیر آلمانی‌ها هم‌ از دیدن او آمیزه‌ای از ترس،ترحم و حتی دلبستگی را احساس می‌کنیم می‌گوید:«نوسفراتو برخلاف آثار لانگ،بویچ و فیلم‌های نمونه‌ی‌ اکسپرسیونیسم در فضای باز ساخته‌شده است. مورنا با حرکت کشتی شبح‌وار سیاه با بادبان‌های کاملا افراشته که دریای مواج را می‌شکافد و با حسی تهدیدکننده وارد بندر می‌شود یا با نمایی سربالا هیبت عظیم ضد نور خون‌آشام دیده می‌شود که عرض کشتی را طی می‌کند تا به قربانی‌اش برسد که تأثیر حرکت‌ عرضی و توزیع ان در کل صحنه را نشان می‌دهد."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.