چکیده:
چ نوشتار پیش روی راجع به ساره و هاجر دو همسر دو همسر ابراهیم(ع)است در این مختصر سعی بر آن است که شخصیت و زندگی این دو زن برگزیده کتاب مقدس و قرآن مورد بررسی قرار گرفته و با تطبیق روایات و تاریخ یهودی-مسیحی و تاریخ و تفسیر اسلامی،موقعیت و منزلت آنان در این سه دین ابراهیمی مورد بررسی قرار گیرد.در مقاله،با تطبیق و بررسی روایات تاریخی این سه دین نسبت به این دو زن برگزیده تفاوتها و اشتراکات دیدگاه تواریخ اسلامی و یهودی-مسیحی آشکار شده است.
خلاصه ماشینی:
"نوشتار پیش روی راجع به ساره و هاجر دو همسر دو همسر ابراهیم(ع)است در این مختصر سعی بر آن است
کتاب مقدس ذکری از آنها شده است نام سارای و یا ساره زن ابراهیم(ع)بیش از دیگر زنان جلب توجه
با نام هاجر که مادر اسماعیل است به عنوان رقیبی برای ساره در کتاب مقدس نام برده شده،و جریان
تاریخ پذیرش:12/10/1387 شده،اما داستان زندگی او نیز نشاندهنده عظمت مقام او در نزد ابراهیم(ع)و خداوند است.
جایی از کتاب مقدس نیست که ساره به عنوان خواهر ناتنی ابراهیم آمده است بلکه در دو داستان دیگر
حورانیان امری پذیرفته بوده است و این کلام ابراهیم در سفر پیدایش باب 20 آیه 12 احتیاج به
پیدایش باب 20 آیه 12 ساره را به عنوان خواهر ناتنی ابراهیم معرفی میکند اما شاید این کار تلاشی
از این دیگر او را سارای مخوان نام او ساره(شاهزاده)خواهد بود،من او را برکت خواهم داد و از وی به
1این کلام ساره تفسیری از قول خداوند است که به ابراهیم فرموده بود نام پسرش را
خانه بیرون کنی و این نه به خاطر گناهانی است که هاجر مرتک شده باشد بلکه فقط به خاطر اذیتی
در این آیات ساره به عنوان کنیز ابراهیم نام برده شده است و این
1در این آیات چند فضیلت دیگر برای هاجر ذکر شده است:
پیدایش خداوند به ابراهیم نمیفرماید که هاجر را از خانه بیرون کند و این ساره است که از ابراهیم به
را به خداوند نسبت داده است و دلیل آن را ارث نبردن پسر کنیز به مانند پسر آزاد بر میشمرد که این نیز"