خلاصه ماشینی:
پس از عدم پذیرش این درجه فرهنگی، دوباره وقت و بیوقت از سوی راستگرایان در معرض عملیات ایذائی و تهدید به قتل قرار داشته است مسائل سیاسی-شخصی سه موضوع عمده در شاهکار اوئه درهم تنیده شده است: روح نافرمانی در مقابل انگاره پدر خودکامه،تکوین رابطهء پدر- فرزندی،و وحدت و همگرایی فرزند مثالی اوئه در«پسرک گمشده» و قهرمان موعود باور،زوج پدر-پسر استعاره وسوسهانگیزی برای اشتیاق و رستگاری و نشانگر رابطهء متقابل بین یک اثر و اثر دیگر است.
موری همآوای واژه لاتینی«مردن»نیز هست که به مشرف به موت بودن هیکاری در طفولیت اشاره میکند و این نامی است که اوئه در بخش بعدی داستان ویژگی کودک مثالی خود را در یک رشته موازی از رمانها مورد بحث قرار میدهد و مفاهیم آنتی تز، دودلی و مخنثی دیالکتیکی که به ایجاد یک کل متحد و یکپارچه میانجامد درهم میتند.
در سهگانه(تریلوژی)«درخت سبز نورانی»(تا سر موعودی بر باد رود)،(1993)؛ «تردید»(1994)و در«روز بزرگ)(1995)،سرپیچی از پدری مستبد و تکوین رابطه پدر-پسری با موضوع سومی درهم ادغام میشود: چون کودکان توصیف شده توسط ویلیام بلیک،وحدت با همگرایی پسرک گمشده و قهرمان موعود باور در آثار اوئه قابل تشخیص است پسرک گمشده:تکوین رابطه پدر-پسر اوئه به منظور شکل بخشیدن به موضوع فراگیر دوم خود، تکوین رابطهء پدر-پسر،غمنامه شخصی خود را در اثری با عنوان «پسر ابله»کندوکاو کرده و استخراج مینماید.
وحدت«پسرک گمشده»و قهرمان موعد باور در سهگانه(تریلوژی)«درخت سبز نورانی» (تا سر موعودی بر باد رود)،(1993)؛«تردید»(1994)و در «روز بزرگ»26(1995)،سرپیچی از پدری مستبد و تکوین رابطه پدر-پسری با موضوع سومی درهم ادغام میشود:چون کودکان توصیف شده توسط ویلیام بلیک،وحدت با همگرایی پسرک گمشده و قهرمان موعود باور در آثار اوئه قابل تشخیص است.