خلاصه ماشینی:
"جدول 4-مقایسه شاخصهای آماری مهارت دستی و مهارتهای خود مراقبتی آزمودنیهای کمتوان ذهنی و عادی مدرسههای منطقه 11 شهر تهران-1381 (به تصویر صفحه مراجعه شود) با مشاهده جدول 4 و با توجه به مقادیر P (05/0> p )بین میانگین مهارت خود مراقبتی در هر دو گروه از نظر آماری اختلاف معناداری وجود دارد.
جدول 5-مقایسه شاخصهای آماری خود مراقبتی و هوشبهر آزمودنیهای کمتوان ذهنی و عادی مدرسههای منطقه 11 شهر تهران-1381 (به تصویر صفحه مراجعه شود) طبق مقادیر p جدول 5(05/0> p )همبستگی بین هوشبهر و مهارتهای خود مراقبتی در هر دو گروه معنادار است.
جدول 6 مقایسه قدرت گریپ راست و چپ آزمودنیهای عادی و کمتوان ذهنی مدرسههای منطقه 11 شهر تهران-1381 (به تصویر صفحه مراجعه شود) با توجه به ضریب همبستگی 52/0- r 0-و 001/> p در آزمودنیهای عادی و 87/0- r و 001/0> p در آزمودنیهای کمتوان ذهنی,همبستگی بین قدرت گریپ و همه مقادیر خود مراقبتی در هر دو گروه معنادار است.
جدول 7-مقایسه برتری دستی و برتری پای آزمودنیهای کمتوان ذهنی و عادی مدرسههای منطقه 11 شهر تهران-1381 (به تصویر صفحه مراجعه شود) طبق مقادیر p جدول 7 و نتایج آزمون مانویتنی نتیجه میگیریم که بین برتری دستی و برتری پا در هر دو گروه آزمودنی تفاوت معناداری وجود ندارد.
با توجه به ضریب همبستگی 55/0 r در آزمودنیهای عادی,برتری پا در هر دو گروه معنادار است(001/0> p ) جدول 8-مقایسه برتری دستی و برتری چشم آزمودنیهای کمتوان ذهنی و عادی مدرسههای منطقه 11 تهران (به تصویر صفحه مراجعه شود) با توجه به نتایج آزمون مانوتینی در جدول 8 نتیجه میگیریم, که بین برتری دستی و برتری چشم آزمودنیهای کمتوان ذهنی و عادی اختلاف معنیداری وجود ندارد."