خلاصه ماشینی:
"گفتگو گفتوگو با مریم اسدی خونساری جوهر درس را در تصویر آن بیابید (به بهانهی تصویرسازی کتاب دین و زندگی در دورهی پیشدانشگاهی) (به تصویر صفحه مراجعه شود) محمد حسین دیزجی آنهایی که در این سالها نشریات رشد را ورق زدهاند،به ویژه کسانی که مجلات آموزش معارف اسلامی و آموزش قرآن،را در مجموعهی نشریات رشد مطالعه کردهاند،با نام او آشنا هستند.
وقتی به مقرنس سقف مسجد روی جلد کتاب دقت میکنیم،متوجه میشویم،این طرح در دو حالت و وضعیت کار شده است که در واقع اشاره به شفافیت و روحانیت موضوع دارد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) اغلب دانشآموزان و شاید برخی از معلمان،به محتوای نوشتاری کتاب درسی، از درس اول تا آخر مبحث درسی و آموزشی، توجه دارند و به سایر جنبههای آن توجه نمیکنند.
به نظر شما این صفحات چه تفاوتی باهم دارند؟ اولین وظیفهی یک گرافیک آموزشی در کتاب درسی آن است که دانشآموز را به صورت صحیح و آسان به سمت هدف درسی هدایت کند.
مؤلف در مورد مباحثی از کتاب تأکید داشته است که دانشآموز باید این اطلاعات را صرفا برای آگاهی بیشتر بخواند و نیاز نیست آنها را امتحان بدهد.
این موارد برای جلب توجه بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است تا به جذابیت کار هم کمک کند.
به عنوان حسن ختام این گفتوگو بفرمایید چهطور میتوان به دانشآموز یادآور شد که درس تنها همان متنهای نوشتاری نیست و تصاویر و تصویرسازی هم در درون خود پیامهای آموزشی دارند؟ اگر ما بتوانیم از تصاویر به صورت مناسب و صحیح و در جای مناسب بهره بگیریم،این اتفاق بهطور خودبهخود خواهد افتاد."