Skip to main content
فهرست مقالات

بهداشت و درمان: معضلی به نام اضافه وزن (4)

نویسنده:

(8 صفحه - از 64 تا 71)

کلید واژه های ماشینی : وزن ، انرژی ، زنان ، انرژی پایه کل انرژی مصرفی ، انرژی مصرفی در حال استراحت ، راهنمای تخمین کل انرژی مصرفی ، انرژی فعالیت + انرژی پایه ، سن ، انرژی مصرفی ، فرمول

خلاصه ماشینی:

"مجذور قد برحسب متر/وزن برحسب کیلوگرم BMI 2-تعیین انرژی روزانه پایه یا استراحت 42 ساعت*وزن مناسب(کیلوگرم)*95/0 برای زنان 42 ساعت*وزن مناسب(کیلوگرم)*1 برای مردان 3-کالری مورد نیاز فعالیت‌های مختلف بدنی: 30%انرژی باید برای فعالیت‌های خیلی سبک،50%برای سبک،75%برای متوسط و 100%برای سنگین محاسبه می‌شود. گرمازایی غذا+انرژی خواب-انرژی فعالیت+انرژی پایه کل انرژی مصرفی روزانه انرژی مورد نیاز روزانه برای فعالیت مردان و زنان 19 تا 50 ساله (به تصویر صفحه مراجعه شود) 1-استراحت: خوابیدن دراز کشیدن 2-بسیار سبک: نشستن و ایستادن-نقاشی حرفه‌ای-رانندگی-کارهای آزمایشگاهی-تایپ کردن-خیاطی کردن-اتو زدن-پختن‌ -نواختن آلات موسیقی 3-سبک: قدم زدن بر سطح شیب-کارهای مکانیکی-کارهای الکتریکی-نجاری-رستوران اداری-تمیز کردن خانه-نگهداری از کودک-گلف-ماهیگری-تنیس روی میز-قایق‌سورای تفریحی 4-متوسط: قدم زدن سریع-کندن عفلهای هرز و بیل زدن-حمل بار-دوچرخه‌سواری-اسکی-تنیس 5-سنگین: بالا رفتن از تپه با حمل بار-بریدن درخت-بیل زدن زیاد-بسکتبال-فوتبال (به تصویر صفحه مراجعه شود) میزان انرژی مصرفی در طی فعالیتهای مختلف (به تصویر صفحه مراجعه شود) میزان مواد موجود در غذاهای ایرانی برای یک نفر نام مواد اولیه (به تصویر صفحه مراجعه شود)"


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.