خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) نگاهی به تئاتر اکنون جهانتئاتر هند، عرصهای برای گسترش هستی رالف یاروا/ترجمهی نریمان افشاری Indian Theater,a Horizon to Expand Existence By:Ralph Yarrow/Translated by:Nariman Afshari کار این کتاب را با تحقیق دربارهی این پرسش آغاز کردم که چرا بسیاری از اهالی«تئاتر غربی»در 50 سال اخیر به تئاتر هند(و دیگر تئاترهای آسیایی)توجه کردهاند؟ژان ماری پرادیه(پردایه،1997)میگوید در طول این دوران،نگاه غربی نه با کنجکاوی یک خاورشناس بلکه به نیت یافتن مدارکی برای انواع ظرفیتهای روانی و جسمانی به تئاتر هند بوده است؛ظرفیتهایی که هنر غرب از دوران مدرنیسم در پی فراچنگ آوردن آن کوشیده ولی اندیشهی پساروشنگری همواره آن را به حاشیه رانده یا از قلم انداخته است.
پاسخهای شرقی در قالبهای شرقی،چه منابعی یافت میشود که آرتو،برشت،باربا،گروتوفسکی و دیگران به آنها روی آوردهاند و بینش و نگرش خود را بر اساس آن بنا نهادهاند؟برخی از ویژگیهای قالبهای هندی از دیدگاه پژوهشگران غربی(که البته ادراک آنها بر مبنای موقعیتشان،گرایش آنها و اطلاعاتی است که در دسترسان قرار گرفته و عمدتا مبتنی است بر نظرات آنان دربارهی فعالیتهای سنتی و نه کنونی و معاصر)را میتوان در موارد زیر آورد: الف)در آستانگی1 ب)تکثر پ)جسمانیت ت)تعالی درباره این موارد بیشتر توضیح خواهیم داد ولی آنچه فعلا به نظر میرسد این است که این موارد به انواع واکنشهای متفاوتی اشاره دارند که برای پاسخ دادن به مشکلاتی که در بالا یاد شد،به کار میروند."