خلاصه ماشینی:
"برقراری ارتباط عاطفی؛ نخستین قدم و اصلا چاشنی تبلیغ، برقراری ارتباط عاطفی مبلغ با مخاطب خودش است که باید به فراخور موقعیت انجام بگیرد؛ مثلا بنده، جلسه سخنرانی را با دعای امام زمانعلیهالسلام یا همخوانی اشعاری با ریتم خاص، و یا با یک سؤال آغاز میکنم.
نشاط، چاشنی کار است؛ مثلا برای بیان احکام، بیشتر سعی میکنم که به صورت عملی و نمایشی باشد تا گفتاری؛ مثلا برای جمعی از طلبههای مدرسه بقیة الله الاعظم، احکام اموات و کفن و دفن را به صورت عملی یاد میدادم که این شیوه هم در یادگیری خیلی مؤثر بود و هم یک فضای بسیار معنوی حاکم شده بود؛ بهگونهای که در پایان کلاس، اکثر طلبهها به یاد مرگ اشک میریختند و متأثر شده بودند.
استفاده از اماکنی مخصوص، جهت القای غیرمستقیم پیام مورد نظر؛ مثلا برای جلوگیری از بزهکاری، و یا نشان دادن عاقبت ارتباط با نامحرم، برنامه بازدید از زندان و مصاحبه مستقیم با افرادی که در این زمینهها گرفتار شدهاند و یا برای آشنایی با ارزشها و دستاوردهای انقلاب و اینکه انقلاب چگونه به دست ما رسیده است، برنامه بازدید از موزه انقلاب را ترتیب میدهم.
برای حل مشکلات خود در زمینههای علمی و روشی از کجا کمک میگیرید؟ تا چه اندازهای در اینباره موفق شدهاید؟ بدون تردید، هر کسی در هر زمینهای نیازمند استفاده از تجربیات و راهحلهای دیگران است؛ بهویژه کسانی که در این فن متخصص هستند و بنده غالبا برای حل مسائل خود به استاد آن فن مراجعه میکنم و در صورت دسترسی نداشتن به استاد از آثار بزرگان کمک میگیرم و بحمد الله تقریبا موفق هستم."