اولویت های تحقیقاتی کمیسیون علوم انسانی - پایگاه مجلات تخصصی نورSkip to main content
فهرست مقالات

اولویت های تحقیقاتی کمیسیون علوم انسانی

نویسنده:

ISC (16 صفحه - از 104 تا 119)

کلید واژه های ماشینی : اولویت ، ادب ، توسعه ، سیاسی ، اجتماعی ، حقوق ، ایران ، فرهنگی ، اسلامی ، آموزش

خلاصه ماشینی:

") آموزش فنی و حرفه‌ای:(ارزیابی میزان‌ متناسب آموزش فنی و حرفه‌ای با نیازهای منطقه‌ای و استانی کشور) آمورش عالی:(بررسی و ارزیابی رابطهء بخشهای آموزش عالی و صنعت در کشور:چالشها و راهکارها) آموزشها مادام العمر:(آموزش ضمن‌ خدمت کارکنان:الگوها:روشهای‌ مطلوب و متناسب با نیازهای آموزش و نیازسنجی) آموزش عمومی:(بررسی کیفیت‌ برنامه‌های آموزش و پرورش عمومی‌ و روشهای تدریس-ارزیابی وضعیت‌ نیروی انسانی در آموزش عمومی:معلم‌ و مدیریت آموزش) اولویت دوم‌ (99/3-5/3) خرده‌فرهنگها و هویت ملی:(نقش زبان، خط فارسی و گوشیهای محلی در تقویت‌ هویت ملی-نقش هنرهای ملی از قبیل‌ موسیقی،لباس و تولیدات هنری در توسعهء هویت ملی) فرهنگ و اهداف توسعه:(بررسی‌ وضعیت کمی و کیفی تولیدات فرهنگی از قبیل صنایع دستی،سینما،کتاب و موسیقی،-نقش و جایگاه بالقوه و بالفعل‌ صنعت توریزم،ایرانگردی و جهانگردی‌ در توسعه) آموزش فنی و حرفه‌ای(ارزیابی کیفیت‌ سیاستها و برنامه‌های اجرا شده در بخش‌ آموزش فنی و حرفه‌ای-ارزیابی توسعهء کمی و کیفی آموزشهای فنی و حرفه‌ای و ترسیم سیمای مطلوب آن-بررسی‌ مسایل سیمای مطلوب آن-بررسی‌ مسایل هنرجویان فنی و حرفه‌ای و مربیان‌ آموزشی) آموزش عالی:(ارزیابی توسعهء کمی و کیفی آموزش عالی و ترسیم‌ چشم‌اندازهای مطلوب آن با توجه به‌ برنامه‌های توسعه-بحران مدرک‌گرایی‌ در نظام آموزش عالی ایران:دلایل و پیامدها-بررسی جایگاه بالقوه و بالفعل‌ آموزش عالی در استقلال اقتصادی، سیاسی و فکری جامعه-بررسی مسایل‌ و مشکلات دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور-بررسی ویژگیها و مسایل اعضای هیئت علمی و مدرسان- بررسی کارکردهای مناسب و نامناسب‌ آموزش عالی در جامعه:گذشته،حال و آینده) آموزش عمومی:(بررسی مسایل و نیازهای‌ دانش‌آموزان در سطح آموزش و پرورش‌ عمومی -بررسی اقتصاد آموزش و پرورش‌ عمومی -بررسی اقتصاد آموزش و پرورش‌ عمومی:مشارکت منابع و مصارف- بررسی وضعیت عدالت آموزشی) اولویت سوم‌ (49/3-3) آموزش عمومی:(بررسی روندها، چالشها و مسایل آموزش تیزهوشان‌ -بررسی وضعیت فضای آموزشی‌ در سطح آموزش عمومی-بررسی‌ روندها،چالشها و مسایل آموزشی‌ کودکان استثنایی) اگر سیاستگذاریهای‌ علمی-پژوهشی هر کشور از چشم‌انداز توزیع نیروی انسانی و با تکیه بر فرهنگ اقوام آن سرزمین‌ آغاز شود،سریعتر و پرامیدتر می‌توان در سایر بخشهای اقتصادی‌ کشور سرمایه‌گذاری کرد یادآور می‌شود که به‌منظور تعیین اولویتهای تحقیقاتی حوزه‌های‌ مختلف علوم انسانی و رشته‌های تخصصی دانشگاهی نیز،کمیسیون‌ علوم انسانی و تربیتی نسبت به تعیین فهرستی از موضوعات خاص‌ دارای اولویت در رشته‌های علمی-تخصصی حوزهء انسانی و اجتماعی‌ اقدام نموده است."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.