Skip to main content
فهرست مقالات

الگوی ریاضی تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو در مؤسسات آموزش عالی کشور با توجه به اهداف برنامه های توسعه جمهوری اسلامی ایران

نویسنده:

ISC (30 صفحه - از 57 تا 86)

کلید واژه های ماشینی : ریاضی تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو ، الگوی ریاضی تعیین ظرفیت پذیرش ، آموزش عالی ، دانشجو ، پذیرش دانشجو ، پذیرش دانشجو در مؤسسات آموزش ، برنامه ، ظرفیت پذیرش دانشجو در مؤسسات ، الگوی ریاضی ، توسعه

خلاصه ماشینی:

"مقاله حاضر چکیده‌ای از نتایج طرح پژوهشن تعیین ظرفیت پذیرش با استفاده از الگوهای ریاضی است که هدف اساسی آنها، محاسبه تعداد پذیرفته شدگان آموزش عالی به تفکیک سالهای برنامه توسعه بوده است که متغیرهای زیادی از جمله انطباق با برنامه اول و دوم توسعه آموزش عالی، نرخ بهره‌برداری فیزیکی، نسبت دانشجو به استاد، بودجه سرانه، افت تحصیلی، امکانات آموزشی و کمک آموزشی، توجه به مناطق محروم و در حال توسعه، طرحهای توسعه آتی، تسهیلات خدمات دانشجویی، توسعه دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا در آن درج و سپس به اجراء درآمده است. مقاله حاضر خلاصه‌ای از طرح بزرگ تعیین ظرفیت دانشجویی است که محققان بالا در دفتر گسترش آموزش عالی وزارت فرهنگ و آموزش عالی تهیه کرده‌اند و هدف آن محاسبه تعداد پذیرفته شدگان آموزش عالی به تفکیک سالهای برنامه توسعه بوده است که پارامترهای زیادی از جمله انطباق با برنامه اول و دوم توسعه آموزش عالی، نرخ بهره‌برداری فیزیکی، نسبت استاد به دانشجو، بودجه سرانه، افت تحصیلی، امکانات آموزشی و کمک آموزشی، توجه به مناطق محروم و در حال توسعه، طرحهای توسعه آتی، تسهیلات خدماتی، دانشجویی، توسعه دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا در آن درج و سپس به اجرا درآمده است. شکل(2)نحوه عملکرد روش بررسی برنامه‌ریزی یکپارچه تعیین ظرفیت دانشجویی(به تصویر صفحه مراجعه شود)الگوسازی مرحله اول‌{L(Stervenson,0991;Taha,6791)L}تعیین ظرفیت پذیرش هر یک از مؤسسات آموزشی-پژوهشی در هر یک از رشته‌ها و در هر سال تحصیلی، به گونه‌ای که اهداف کمی و کیفی و نیز رهیافتهای طراحی شده در برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی تأمین گردد;و در این راستا ویژگیها، محدودیتها و شرایط خاص هر گروه آموزشی و مؤسسات آموزشی مد نظر قرار گیرد."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.