Skip to main content
فهرست مقالات

هیأتهای امنا

نویسنده:

مترجم:

ISC (26 صفحه - از 243 تا 268)

کلید واژه های ماشینی : امنا، آموزش عالی، هیأتهای امنا، هیأت‌امنا، مدارس عالی، عضویت، آموزش، آمریکا، هیأت‌علمی، وظایف

خلاصه ماشینی:

"هیأت امنا ممکن است انواع مختلف مؤسسات را اداره کند:مؤسسه‌ای مستقل و دارای یک پردیس(محوطه)، مؤسسه‌ای که در بیش از یک محل مستقر است اما به صورت یک واحد عمل می‌کند(مثلا با شعبه‌هایی در نقاط مختلف)، مؤسسه‌ای با چند پردیس، یک مؤسسه واحد در داخل یک نظام چند پردیسی(معمولا قدرت آن به وسیله هیأت مدیره نظام محدود می‌شود)، و یا حتی طیف وسیعی از مؤسسات و شعبات آنها که مجموعه نظام آموزش عالی یک ایالت را تشکیل می‌دهند. 3-2-انتخاب اعضاءروشهای مختلفی که برای انتخاب اعضای هیأت امنا به کار گرفته می‌شود انعکاسی است از تاریخچه دو گانه آنها هم به عنوان مؤسسات خیریه و هم به عنوان نهادهای متعلق به شهر نوع اول، مؤسسات خیریه، معمولا توسط هیأت امنا قائم بالذات اداره می‌شوند و این الگویی است که در مؤسسات آموزش عالی خصوصی از آن تبعیت شده است. در میان مؤسسات عمومی دو ساله(آموزشکده‌ها 39 )متداولترین شکل انتخاب اعضا در غرب آمریکا انتخابات محلی است، که خود انعکاسی از این واقعیت است که‌این مدارس عالی معمولا از درون نظام آموزش متوسط به وجود آمده‌اند و از سنتهای آن نیز پیروی می‌کنند. 4-5-مدیریت ثمربخش منابعاین واقعیت که مؤسسات آموزش عالی در آمریکا از پرداخت غالب مالیاتهای بر ثروت و برخی دیگر از انواع مالیات معافند به این معناست که هیأتهای امنا نه تنها دربرابر تشکیلات مؤسسه بلکه به طور کلی در برابر عموم مسؤولیت دارند که در حال و آینده، امور مالی مؤسسه را عاقلانه و با احتیاط اداره کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.