خلاصه ماشینی:
"تحلیل عملکرد دانشجویان کتابداری در گرایش علوم(مطالعه موردی 5 دوره) برای اینکه تصویری گویا از عملکرد کلاسی تدریس گرایشها به دست آید، نمرههای درس فیزیک، شیمی، ریاضیات، سازماندهی مواد(3)، مجموعهسازی(2)، اصول کار مرجع، متون اختصاصی انگلیسی(2)و متون اختصاصی فرانسه(2)پنجاه دانشجوی دوره کارشناسی پیوسته و ناپیوسته کتابداری مورد مقایسه قرار گرفت.
نتایج آزمون در جدول 5 ارائه شده است: جدول(5)نتایج آزمون F Lبرای درسهای گرایش علوم، درسهای کتابداری و درسهای متون خارجی چون مقدار F Lبرابر با 55/32 است و چون این مقدار F Lاز ارزش بحرانی 1%- P L (به تصویر صفحه مراجعه شود) معادل 61/4-(49 و 2)درجه آزادی- F Lتجاوز میکند، بین میانگینهای نمرههای سه گروه مورد نظر، تفاوت معنیداری وجود دارد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) اطلاعات آماری این دو مورد به شرح زیر است: جدول(9)مقایسه نمرههای دو درس شیمی و ریاضیات دانشجویان 71 از آنچه در بالا آمده، مشخص میشود که دانشجویان ناپیوسته سال 71 در نیمسال اول سال 73-72 در درس شیمی عملکردی متفاوت از عملکرد دانشجویان دورههای دیگر داشته و توانستهاند در این درس نیز همانند درسهای کتابداری و زبان خارجی عمل کنند و نمره همسطح آن درسها کسب کنند.
این یک مطالعه موردی بود که بر اساس آن تحلیل نمرههای 5 دوره از دانشجویان کتابداری گرایش علوم در دانشگاه شهید چمران به شرح زیر آشکار گردید: 1-مراعات سرفصلهای درس ریاضیات عمومی برای 5 دوره از دانشجویان، موجب شد که عملکرد دانشجویان سه دوره فارغ التحصیل در حد متوسط 58/12 باقی بماند و در مورد دو دوره دانشجویان در حال تحصیل، به حد ضعیف 6/11 تنزل کند."