Skip to main content
فهرست مقالات

تجزیه و تحلیل متدهای هزینه یابی جذبی و متغیر

نویسنده:

ISC (28 صفحه - از 47 تا 74)

کلید واژه های ماشینی : روش هزینه‌یابی جذبی ، روش هزینه‌یابی متغیر ، هزینه‌های سربار ثابت کارخانه ، هزینه‌یابی جذبی و متغیر ، متغیر ، صورتحساب سود و زیان ، روش هزینه ، قیمت تمام‌شده موجودی کالا ، روش هزینه‌یابی متغیر سربار ثابت ، سود

خلاصه ماشینی:

"به منظور روشن شدن مطلب مربوط به تطابق روش هزینه یابی متغیر و رابطه بین تولید- هزینه-سود، به اطلاعات زیر که خلاصه مثال‌های قبل است توجه فرمائید: اطلاعات/p-s/p s/p>s تعداد تولید/000/15 عدد/000/15 عدد/000/15 عدد تعداد فروش 000/15 عدد/000/10 عدد/000/20 عدد قیمت فروش هر واحد محصول/60 ریال/60 ریال/60 ریال هزینه‌های متغیر هر واحد محصول 24 ریال/24 ریال/24 ریال جمع کل هزینه‌های ثابت تولیدی 000/450 ریال/000/450 ریال/000/450 ریال‌ به تصویر صفحه مراجعه شود وقتی که تعداد تولید و تعداد فروش برابر با 000/15 عدد باشد تعداد فروش معادل 500/2 عدد بیش از نقطه سر بسر می‌باشد، با توجه به این که حاشیه فروش هر عدد محصول 36 ریال است سود ناخالص برابر مبلغ 000/90 ریال می‌گردد که این عینا همان مبلغی است که در سیستم هزینه یابی متغیر هم گزارش شده است. بنابراین در مورد مثال بالا وقتی که تعداد تولید برابر، بزرگتر، و یا کوچکتر از تعداد فروش باشد میزان سود ناخالص بترتیب برابر با 000/90 به تصویر صفحه مراجعه شود (هزینه‌های سربار+هزینه‌های متغیر)-قیمت فروش هر واحد-سود ناخالص ثابت تولیدی تولیدی ریال 6(ریال 30+24 ریال)-60 ریال-سود ناخالص از مجموع مطالب بالا می‌توان نتیجه‌گیری زیر را نوشت: نتیجه 5-فرق‌های عمده روش هزینه یابی جذبی و متغیر در ارتباط با تجزیه و تحلیل هزینه -تولید-سود بقرار زیرند: الف)روش هزینه یابی متغیر فقط دارای یک نقطه سر بسر است، ولی روش هزینه یابی جذبی یک نقطه سر بسر مشخصی ندارد و ترکیبات مختلفی از فروش و تولید می‌توانند سود ناخالص صفر را ایجاد نمایند."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.