خلاصه ماشینی:
نتایج این تحلیل نشان داد که تنها در عامل وضعیت ظاهری-شخصیتی، ارزیابی دانشجویان در مورد اثر اصلی جنسیت متقاضی شغل تفاوت معنادار وجود دارد(جدول 2).
تنها تفاوت معنادار در عامل وضعیت ظاهری-شخصیتی، در ارتباط با جنسیت متقاضی شغل به عنوان اثر اصلی است که زن متقاضی شغل بهتر از مرد متقاضی شغل مورد ارزیابی دانشجویان قرار گرفته است.
بررسی تأثیر جنسیت متقاضی شغل و وضعیت تأهل ارزیابها با استفاده از تحلیل واریانس دوطرفه ارزیابی دانشجویان متأهل و مجرد نسبت به زن و مرد متقاضی شغل مورد بررسی قرار گرفت.
(37/137-X زن و 78/134-X مرد) همین تحلیل به طور مجزا در مورد چهار عامل موجود در پرسشنامه نیز به عمل آمد، که در عامل وضعیت ظاهری-شخصیتی تنها متغیر جنسیت متقاضی شغل به عنوان اثر اصلی تحلیل واریانس در ارزیابی دانشجویان تأثیر معنادار دارد.
همچنین در رابطه با عامل توانایی و انگیزش نتیجه تحلیل واریانس حاکی از آن بود که در ارزیابی دانشجویان شاغل و غیرشاغل از متقاضی شغل، تفاوت معنادار موجود است(جدول 4).
در بررسی عوامل چهارگانه نتایج نشان داد که در عامل توانایی-انگیزش اثر اصلی متغیر رشته دانشگاهی و جنسیت متقاضی شغل و همچنین تعامل این دو متغیر تفاوت معناداری در ارزیابی دانشجویان ندارد.
تجزیه و تحلیل اطلاعات در چهار عامل مورد بحث(توانایی-انگیزش، وضع ظاهری-شخصیتی، روابط اجتماعی و مهارت-معلومات)نشان داد که تنها در عامل وضع ظاهری-شخصیتی بین ارزیابی از زن و مرد متقاضی شغل به وسیله دانشجویان تفاوت معنادار وجود دارد.
در پژوهش حاضر زمانی که متغیرهای جنسیت و وضعیت اشتغال دانشجویان مورد توجه قرار میگرفت بین ارزیابی از زن و مرد متقاضی شغل تفاوت معناداری وجود نداشت.