Skip to main content
فهرست مقالات

تفاوت در فعالیت های گفتاری در زبان بینابین

نویسنده:

ISC (1 صفحه - از 86 تا 86)

کلید واژه های ماشینی : فعالیت‌های گفتاری گوناگون زبان‌آموزان ، پژوهش تفاوت فعالیتهای گفتاری ، بکارگیری سوم‌شخص مفرد فعل ، سوم‌شخص مفرد ، فعل سوم‌شخص مفرد ، تفاوت قابل توجعهی ، توجعهی در فعالیت‌های گفتاری ، تفاوت ، فعالیت‌های گفتاری ، جمع

در این پژوهش تفاوت فعالیتهای گفتاری 36 نفر زبان‌آموز در بکارگیری سوم شخص مفرد فعل و صورت جمع اسامی انگلیسی مورد ارزیابی قرار گرفت.فعالیت‌های گوناگون گفتاری، عبارت بودنداز(1)تست دستور چهار گزینه‌ای(2)تست تکمیل شونده({L ezolC L/}) (3)شرح تصویر، (4)شرح موضوع و(5)مصاحبه.تجزیه و تحلیل آماری داده‌ها حاکی از تفاوت قابل توجعهی در فعالیت‌های گفتاری گوناگون زبان‌آموزان بود که از عوامل دستوری، سبکی و درونی-فردی ناشی می‌شد.وجود تفاوت، با این حال، برای دو صورت یا گونه تحت بررسی یکسان نبود، بدین معنی که(1)این اختلاف برای سوم شخص مفرد({L S_ L/})به طور معنی داری وسیع‌تر بود و(2)نمودار تفاوت برای سوم شخص مفرد نسبت مستقیمی با میزان توجه داشت، در حالیکه این نمودار در مورد جمع دارای چنین نسبتی نبود.فعل سوم شخص مفرد به طور معنی‌داری از نظر صحت دستوری برای فعالیت‌های گفتاری که مستلزم توجه بیشتری بودند افزایش یافت، در حالیکه گونه جمع(که طبق شواهد روان‌تر و عادی‌تر از فعل سوم شخص تولید می‌شد)تحت تأثیر عواملی غیر از "میزان توجه"از خود واکنش نشان می‌داد.

خلاصه ماشینی:

"فعل سوم شخص مفرد به طور معنی‌داری از نظر صحت دستوری برای فعالیت‌های گفتاری که مستلزم توجه بیشتری بودند افزایش یافت، در حالیکه گونه جمع(که طبق شواهد روان‌تر و عادی‌تر از فعل سوم شخص تولید می‌شد)تحت تأثیر عواملی غیر از "میزان توجه"از خود واکنش نشان می‌داد."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.