Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی اجمالی تجارب آموزشی- فرهنگی گروهی از فارغ التحصیلان دانشگاه شیراز در سه زمینه میزان رضایتمندی، تحقق آرمانهای آموزشی، و اندازه تغییرات

نویسنده:

ISC (42 صفحه - از -1 تا 40)

کلید واژه های ماشینی : رضایت‌مندی ، دانشگاه شیراز ، آرمانی ، اطلاعات ، فارغ‌التحصیلان دانشگاه شیراز ، عوامل سه‌گانه رضایت‌مندی ، دانشگاه ، پرسشنامه ، فارغ‌التحصیلان ، مقوله

خلاصه ماشینی:

"نتایج پژوهش در قالب 8 فرضیه دائر بر:1)تمرکز گرایش آزمودنی‌ها بر حد میانی متغیرهای سه گانه رضایتمندی، اهداف آرمانی، و تغییرات مورد انتظار از یکسو، و تمایل به سوی قطب منفی از سوی دیگر، و عدم تفاوت معنی‌دار این متغیرها بر حسب 2)جنس، 3)سال فراغ از تحصیل، 4)واحد آموزشی، 5)سهمیه، 6)عملکرد آموزشی اعم از سابق و لاحق، 7)معدل کتبی متوسطه، و 8)معدل دانشگاه به بحث و تحلیل گذاشته شدند. اعداد خود گویای مقصودند و همان قسم که ملاحظه می‌شود اولا ضریب مجموع پرسشنامه، در مقایسه با ضریب محاسبه شده 50 دانشجوی سال آخر دانشگاه، ضریب بسیار بالاتر و قابل اعتمادتری است و ثانیا آن که ضرایب مزبور را، به صورت تفکیک عوامل سه گانه رضایتمندی، اهداف آرمانی، و تغییرات مورد انتظار نیز نشان می‌دهد که ذیلا نقل می‌شوند: (به تصویر صفحه مراجعه شود) جمع‌آوری اطلاعات در طرح اولیه پژوهش، آزمودنیهای تحقیق کلیه فارغ‌التحصیلان دانشگاه شیراز در سال تحصیلی 71-1370 پیشنهاد شد و قرار بر آن بود که پرسشنامه مذکور در اختیار اداره خدمات آموزشی دانشگاه گذاشته شود تا هر فارغ‌التحصیل به هنگام انجام مقدمات فارغ‌التحصیلی و تسویه حساب نسبت به تکمیل آن اقدام نماید. با آن که لازم است مسؤلان و مدیران بدین مسائل توجه خاص مبذول دارند و علل و عوامل آنها (به تصویر صفحه مراجعه شود) را کشف و به راه حل‌های مناسب برسند ولیکن، بر اساس اطلاعات آماری جدول فوق، چون تفاوتها معنی‌دار نیستند لذا فرضیه شماره 9، دائر بر عدم تفاوت بین عوامل سه گانه رضایتمندی، اهداف آرمانی، و تغییرات مورد انتظار پذیرفته می‌شود."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.