چکیده:
اسلامکا و گراف(1987)،پس از انجام یک سلسله آزمونهای جامع،اصطلاح«تأثیر تولید»را وضع و ثابت کردند،آزمونشوندگان مطالبی را که خود تولید میکنند،بهتر از مطالبی که به صورت انفعالی میخوانند،به خاطر میسپارند.برای اثبات گسترش پدیدهی تأثیر تولید در یادگیری قوانین دستوری،آزمایشی انجام گرفت و به کمک یک آزمون چند گزینهای،توانایی کاربرد قوانین معلوم و مجهول کردن جمله در آزمونشوندگان اندازهگیری شد،در این تحقیق،سه نوع آزمون:تست دانش عمومی زبان،پیش تست و پس تست(آزمون نهایی)مورد استفاده قرار گرفتند. پس از انجام تست نهایی،میانگین دو گروه«تولیدکنندگان»و«خوانندگان انفعالی»محاسبه و ثابت شد که گروه اول(تولیدکنندگان) عملکردی به مراتب بهتر از گروه دوم داشت.بدین ترتیب نظریهی اسلامکا و گراف مجددا مورد تأیید قرار گرفت.
خلاصه ماشینی:
"Inducing or Deducing Grammar?(A GEP perspective) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) چکیده اسلامکا و گراف(7891)،پس از انجام یک سلسله آزمونهای جامع،اصطلاح«تأثیر تولید»را وضع و ثابت کردند،آزمونشوندگان مطالبی را که خود تولید میکنند،بهتر از مطالبی که به صورت انفعالی میخوانند،به خاطر میسپارند.
برای اثبات گسترش پدیدهی تأثیر تولید در یادگیری قوانین دستوری،آزمایشی انجام گرفت و به کمک یک آزمون چند گزینهای،توانایی کاربرد قوانین معلوم و مجهول کردن جمله در آزمونشوندگان اندازهگیری شد،در این تحقیق،سه نوع آزمون:تست دانش عمومی زبان،پیش تست و پس تست(آزمون نهایی)مورد استفاده قرار گرفتند.
پس از انجام تست نهایی،میانگین دو گروه«تولیدکنندگان»و«خوانندگان انفعالی»محاسبه و ثابت شد که گروه اول(تولیدکنندگان) عملکردی به مراتب بهتر از گروه دوم داشت.
بدین ترتیب نظریهی اسلامکا و گراف مجددا مورد تأیید قرار گرفت."