چکیده:
ایین که متن سطح را با داستان فکاهی مصور دریافت کردند نمرات بهتری نسبت به دانشآموزان همسطح خود که داستان فکاهی مصور را دریافت نکردند گرفتند:این نتایج همچنین نشان داد که داستان فکاهی مصور در دانشآموزان سطح بالا که متن سطح بالا به همراه داستان فکاهی مصور گرفته بودند تأثیری نداشته است.نتایج این تحقیق نشان میدهد که معلمین زبان باید عکسها و داستانهای فکاهی مصور را با احتیاط انتخاب کنند.آنها باید سطح زبان فراگیران را در نظر بگیرند.همچنین معلمین باید در نظر بگیرند که کدام نوع تصاویر برای فراگیران در سطوح مختلف یادگیری مؤثرتر میباشد.
خلاصه ماشینی:
"هدف این تحقیق جستوجوی تأثیر داستان فکاهی مصور بر درک مطلب دانشآموزان پیشدانشگاهی ایرانی میباشد.
گروه اول دانشآموزان سطح پایین متن را دریافت کردند که بدون داستان فکاهی مصور بود.
گروه دوم دانشآموزان سطح پایین متن سطح پایین را با داستان فکاهی مصور دریافت کردند.
با استفاده از اندازهگیری T-TEST مشخص شد که دانشآموزان سطح پایین که متن سطح را با داستان فکاهی مصور دریافت کردند نمرات بهتری نسبت به دانشآموزان همسطح خود که داستان فکاهی مصور را دریافت نکردند گرفتند:این نتایج همچنین نشان داد که داستان فکاهی مصور در دانشآموزان سطح بالا که متن سطح بالا به همراه داستان فکاهی مصور گرفته بودند تأثیری نداشته است.
نتایج این تحقیق نشان میدهد که معلمین زبان باید عکسها و داستانهای فکاهی مصور را با احتیاط انتخاب کنند.
همچنین معلمین باید در نظر بگیرند که کدام نوع تصاویر برای فراگیران در سطوح مختلف یادگیری مؤثرتر میباشد."