خلاصه ماشینی:
"(خویشاوندی غیر حقیقی)تیره-اتحاد چند آل بمنظور ایجاد تفاهم (خویشاوندی غیر حقیقی)طایفه-اتحاد چند تیره بمنظور ایجاد تفاهم (ایل)قبیله-اتحاد دو یا چند طایفه قبیله-سازمان اجتماعی، سیاسی و اداری در بین عشایر منطقه (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) 3-3-پراکنش جغرافیایی و منابع معیشت طوایف بنی کعب 3-3-1-طایفه خنافره این طایفه دارای 14 تیره است و هر یک از تیرهها خود چندین بیوت را زیر نظر دارد، اهالی طایفه در روستاهای دهستان خنافره درحاشیه شادگان و شمال رودخانه جراحی ساکنند.
3-4-1-قبل از دهه 31340 در این دوره جامعه روستایی مورد بررسی هنوز بسیاری از خصلتهای قبیلهای خود را حفظ کرده و تفکیک کارکردی عناصر ساختی صورت نگرفته است که طی آن واحدهای تخصصی به جای واحدهای سنتی قرار گیرند.
ب-دومین نقصیه این است که، حتی اگر فرض کنیم که فقدان تمایزات ساختی از جمله ویژگیهای یک کشور توسعه نیافته میباشد، آیا میتوان تصور کرد که با توسعه اقتصادی در حقیقت یک ساخت بیشتر تفکیک شده جای آن را خواهد گرفت و به انهدام نهادهای قبلی یاسنتی منمجر خواهد شد؟ با توجه بآنچه گفته شد میتوان نتایج زیر را در باب کاربرد نظریه نوسازی در تحلیل توسعه اقتصادی و دگرگونی فرهنگی ارائه داد: 1-روابط اجتماعی مبتنی بر جامعه بسته و ارزشهای اجتماعی برخلاف آنچه که تصور میرود موانع غیر قابل حلی در زمینه توسعه به حساب نمیآیند.
3-بررسی نشان میدهد که چگونه عناصر ساختی با یکدیگر مناسبات متققابل داشته و ممکن است بر اثر گذشت زمان با تأ¾یر عوامل خارجی جدید دگرگون شوند در حالیکه نظریه اسملسر دیدی خطی به مساله توسعه یافتگی دارد و از دگرگونی نقشهای چند وظیفهای به سوی ساختهای بیشتر تخصص شده سخن میگوید، اما مطالعه نشان داد که چگونه توسعه اقتصادی ممکن است با حفظ نقشها و روابط اقتصادی سنتی رخ دهد."