خلاصه ماشینی:
"در تحلیل درآمد-حجم-سود،اگر F جمع درآمد ثابت برای یک دورهی مشخص باشد، V درآمد متغیر هر واحد از حجم فعالیت و C هزینهی هر واحد حجم فعالیت باشد،سود دوره به عنوان تابع حجم به صورت زیر محاسبه میشود: ؟؟؟ ؟؟؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود) که در این معادلهها زمانی که سه عامل C,V,F معلوم باشند،حجم به عنوان تابع سود هدف است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) طبقهبندی ثابت در مقابل متغیر میتواند منجر به ایجاد سیستم جدیدی از حسابداری درآمد متغیر شود که تمرکز آن بر ثبت تحلیل و گزارش درآمدهای متغیر مرتبط با حجم فعالیتهای بازاریابی است هدف چنین تحلیلی حل مشکلات خاص تجارت است که در حال حاضر وجود دارند (به تصویر صفحه مراجعه شود) این مسئله ظاهرا، مسئلهای قدیمی در ارتباط با تطابق هزینه و درآمد است و هیچ دیدگاه جدیدی از حسابداری درآمد به آن اضافه نشده است،ولی تجارت الکترونیک ظاهرا دیدگاه کاملا جدیدی را بیان میکند.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) در هر دو روش پیشبینی استهلاک و درآمد استفاده از پیشبینیها در شناخت درآمد مهم نیست زیرا استفاده از آنها مسلم است مهم این است که از طریق بازخوردهای عینی که مدیریت با سپری شدن زمان بدست میآورد پیشبینیها اثبات و تعدیل میشوند ارزیابی عملکرد میتواند نه تنها به صورت انباشته[دورهای] صورت گیرد که بر مبنای هر مشتری صورت میگیرد و از مزایای دادههای دقیق بر خط که به صورت خودکار جمعآوری میشوند، بیشترین استفاده را کرد."