خلاصه ماشینی:
"عکسهای هنری و بسیار خاص او ظرفیتها و قابلیتهای هنری یک عکس را به نمایش میگذاشتند و بسیاری مونتاژهای او الهامی برای عکاسان مدرن آن زمان بود که با ترکیب عکاسی با دیگر رسانه سعی در خلق آثاری نوین و حتی پسانوین داشتند.
در این بین پستمدرنیته هنرمندان عکاسی چون نان گلدین25و لکاس ساماراس26را به سمت دگرگون کردن معانی و مفاهیم در عکسهایی فوق العاده رهنمون میکند بیشتر عکسهای نان گلدین از دوستان و اطرافیانش است،که با دوربینهای ارزانقیمت در محیطهایی مبهم،تیره و تار گرفته شدهاند و از مفهوم و هدف تجلی خلاقیت هنرمند در عکس-که چشمانداز هنر در مدرنیسم بود-بسیار فاصله دارند و از آنجاکه در دنیای هنری پستمدرن هر فرد صدایی دارد،بنابراین هیچگاه نمیتوان از مضامین یا اهداف دنبال شده در عکسهای نان گلدین نیز ایراد گرفت.
پیوند حقیقی بین پستمدرنیسم و عکاسی از آنجایی شکل میگیرد که هنرمندان سعی در نمایش این موضوع داشتند که واقعیت نباید منحصر به آنچه باشد که در دوربین تشکیل میشود و با همین انگیزه بسیاری هنرمندان پستمدرن سعی در سرنگونی رئالیسم و"بازسازی"عکسها و تصاویر در فرمهایی بهظاهر نوین دارند.
(13)- Kodak Brownie (14)-اقدام ستایش برانگیز با یارد نسبت به تصور شخصیاش از بیعدالتی در حق خودش، در پی تأخیر در انتشار و ارائهء مراحل اکتشافیاش به آکادمی علوم فرانسه،که منجر به خلق تصویری با عنوان"مرد غرق شده"(در این عکس بایارد بهکارگیری روش اکتشافیاش عکسی از بدن بهظاهر غرق شدهء خود تهیه کرد است)در سال 1840 شد،اولین اقدام هنرمندانه و متفاوت در استفاده از عکس و فرآیند ثبت تصویر در عکاسی آن زمان محسوب میشد."