خلاصه ماشینی:
"در انتهای دیگر این طیف که مربوط به اختلالات است، تظاهراتی وجود دارد که شامل افسردگی پسیکوتیک است که طی آن فرد نه تنها از غم و اندوه رنج میبرد، بلکه ممکن است ارتباط با حقایق را از دست دهد و دچار توهم گردد و اعمال حرکتی و روانی اش نیز کند شود.
2 در مقابل، محققان و روان شناسان بالینی دیگر، بحث میکنند که اطلاعات کافی در دست نیست که براساس آن نتیجهگیری شود که آیا افسردگی در کودکی و نوجوانی معادل و موازی افسردگی در بزرگسالان است یا خیر به طور کلی ایندسته از محققان جنبههای رشد کودکان و نوجوانان را آن قدر پر اهمیت میشمارند که این سوال مطرح است که آیا خصوصیات اساسی(یا وابسته)براساس سن یا مراحل رشد تغییر مییابد؟ (توسط cantwell، در 1982-بررسی شد).
قسمتی از اولین کوششها برای تعیین مشخصات بالینی کودکان افسرده توسط oftedal,ling و weinberg(1970)و zrull posanski(1970)انجام گرفته است ling و همکارانش(1970)اگر در کودکی چهار مشخصه از ده عدد مشخصات ذیل وجود داشته باشد، ویرا افسرده محسوب میدارند:(1)تغییرات عمده در حالات خلقی(2)کنارهگیری اجتماعی(3)ضعف درسی در مدرسه(به نحوی که روبه افزایش باشد)(4)اختلال خواب(5)رفتار پرخاشگرانهای که قبلا وجود نداشته باشد.
مصاحبه تشخیصی کودکان و نوجوانان( 3 dica) و برنامه مصاحبه همراه آن برای والدین dica-p که توسط herjanic و همکارانش تهیه شده است، (1975)مصاحبههای نیمه تنظیم یافتهاند که برای اندازهگیری علائم روانپزشکی به کار میروند و شامل علائمی که مربوط به افسردگی است نیز می شود و اعتبار داخلی مناسبی برای آن به دست آمده است."