خلاصه ماشینی:
وضعیت کنونی آموزش و پرورش آموزش و پرورش کشور،بزرگترین دستگاه دولتی جدول یک-شاخصهای آموزش و پرورش-سال تحصیلی 1388-1387 (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول 2-اهداف و شاخصهای کمی توسعه(عملکردی)برنامه چهارم توسعه در دوره ابتدایی (به تصویر صفحه مراجعه شود) بوده که متولی تمام فعالیتهای آموزش و پرورش از سطح دوره آمادگی تا پیشدانشگاهی است و نقش بسیار مهمی در افزایش تعلیم و تربیت اسلامی دارد.
1. برخی شاخصهای درون داد نظام آموزش متوسطه عبارتاند از: -نسبت دانشآموز به دبیر طی 4 سال اخیر کاهش داشته و در سال 1387-1386،8/2 درصد جلوتر از هدف برنامه چهارم توسعه بوده است(عملکرد این شاخص درسال تحصیلی 1384-1383،رقم 5/22 بوده است).
مدارس ایثارگران باتوجه به عنایت ویژه در راستای سیاستهای وزارت آموزش و پرورش مبنی بر تثبیت و توسعه مدارس ایثارگران برای ارایه خدمات مطلوبتر به آنان و همچنین بسیجیان،در راستای تقویت این نهاد و با پیگیریهای به عمل آمده در مناطقی که احساس نیاز میشد و شرایط ایجاد مدرسه ایثارگران فراهم بود،تعداد مدارس ایثارگران از 292 مدرسه در سال 1385-1384 به تعداد 309 مدرسه در سال تحصیلی 1386-1385 توسعه یافت که حدود 5/5 درصد،آمار مدارس ایثارگران افزایش داشت.
در عملکرد سال 1387،تعداد 1251064 نفر سوادآموز تحت پوشش کلاسهای مختلف سوادآموزی قرار گرفتند و کلیدی دارد و از جمله دستگاههایی به شمار میآید که باتوجه به قوانین موضوعه در جهت کاهش تصدیگری دولت و مشارکت بیشتر نهادها و مردم در این وادی گام نهاده است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) سازمان نهضت سوادآموزی در برنامه چهارم توسعه پیشبینی که در سال 1384،در مجموع 893010 نفر سوادآموز تحت پوشش فعالیت سوادآموزی قرار گیرند.
در برنامه چهارم توسعه پیشبینی شد که در سال 1387،در مجموع 1050847 نفر سوادآموز تحت پوشش فعالیت سوادآموزی قرار گیرند.