خلاصه ماشینی:
"بنابراین ملاحظه میکنید با اینبحثی که به صورت جدی در تاریخنگاری مطرح شده است،ما چگونه میتوانیم ازهویت صحبت کنیم؟به عبارت دیگر هویتی را که میخواهیم از منابع تاریخیمکتوب استخراج کنیم تا چه حد میتواند قابل اعتماد و اطمینان باشد؟ ترکمان:مباحثی که اخیرا تحت عنوان پستمدرنیزم مطرح شده است،تلقیمتفاوتی از تاریخ و سایر گسترههای حیات اجتماعی انسان را مطرح میکند،یکی ازمشکلات ما این است که در دوران جدید به بحث درباره مسائلی میپردازیم که دریک نقطه دیگری از دنیا طرح شده و هیچ ارتباطی با زندگی،شرایط تمدنی وفرهنگی ما ندارد.
بنابراین ملاحظه میکنید با اینبحثی که به صورت جدی در تاریخنگاری مطرح شده است،ما چگونه میتوانیم ازهویت صحبت کنیم؟به عبارت دیگر هویتی را که میخواهیم از منابع تاریخیمکتوب استخراج کنیم تا چه حد میتواند قابل اعتماد و اطمینان باشد؟ ترکمان:مباحثی که اخیرا تحت عنوان پستمدرنیزم مطرح شده است،تلقیمتفاوتی از تاریخ و سایر گسترههای حیات اجتماعی انسان را مطرح میکند،یکی ازمشکلات ما این است که در دوران جدید به بحث درباره مسائلی میپردازیم که دریک نقطه دیگری از دنیا طرح شده و هیچ ارتباطی با زندگی،شرایط تمدنی وفرهنگی ما ندارد.
ابتدا باید این مسأله حل شود،سپس ببینیم که برای رسیدن به هویت فرهنگی،ملیو تاریخی خودمان از طریق تاریخنگاری چه باید کرد؟یا از طریق تاریخنگارانگذشته چگونه میتوانیم استنباطهایی داشته باشیم؟ قیصری:در تحلیل نسبت تاریخنگاران ایرانی و هویت،اگر واحد تحلیل راتاریخنگاران در نظر بگیریم و بر نقش آنها تأکید کنیم چند مبحث مطرح میشود؛ حضرتی:یکی از منابعی که میتوان هویت یک قوم و ملت را در آنجستوجو کرد،منابع تاریخی است."