خلاصه ماشینی:
"به منظور مطالعه روایی چند روشی-چند صفتی،همبستگی مقیاسها و خرده مقیاسهای STAXI-2 با پرسشنامه شخصیتی آیزنگ( EPQ )و پرسشنامه اضطراب حالتی-صفتی( STAI-y برای گروه 30 نفره محاسبه شد که نتایج در جدول 2 گزارش شده است.
همبستگی STAXI-2 ،با پرسشنامۀ شخصیتی آیزنگ و پرسشنامه اضطراب حالتی- صفتی (به تصویر صفحه مراجعه شود) یافتههای جدول 2 نشان میدهد که مقیاس خشم حالتی با مقیاس روان رنجور خویی، همبستگی مثبت معنیدار در هردو جنس دارد.
همبستگی بین مقیاس و زیرمقیاسهای خشم در دختران (به تصویر صفحه مراجعه شود) 1%< P **;5%< P * تحلیل عاملی:برای مطالعه رواییسازه و مشخص کردن این مطلب که مجموع مواد تشکیل دهند پرسشنامه STAXI-2 ،از چند عامل مهم و معنیدار اشباع شده است.
اندازه مربوط به KMO و مشخصه آماری آزمون کرویت بارتلت،برای مقیاس خشم حالتی (به تصویر صفحه مراجعه شود) اطلاعات مربوط به تحلیل عاملی مقیاس خشم حالتی با روش پروماکس برای نمونه کل و نیز به تفکیک جنسیت در جدول 6 آمده است.
اندازه مربوط به KMO و مشخصه آماری آزمون کرویت بارتلت،برای مقیاس خشم صفتی (به تصویر صفحه مراجعه شود) یافتههای جدول شماره 7 نشان میدهد که مقادیر KMO برای نمونه کل،دانشجویان دختر(300- N )و دانشجویان پسر(300- N ،میزان قابلقبولی است.
همانگونه که ملاحظه شد،در مطالعه کنونی بررسیسازه، پرسشنامه خشم حالتی و صفتی فرم 2 اسپیلبرگر،به وسیله تحلیل عاملی اکتشافی انجام شده و نیازمند استفاده از روش تحلیل عامی تاییدی است تا بتوان با قاطعیت،ابرازنظر نهایی را ارایه داد که آیا این ابزار روایی لازم را برای اندازهگیری خشم را دارد یا خیر؟و این چیزی است که محققان این مقاله آن را در تحقیق آینده خود با یک گروه مستقل دردست بررسی دارند."