چکیده:
این مقاله سعی دارد با طرح چگونگی شبکهی حملونقل عمومی شهر وین،نقاط قوت آن را مورد بررسی قرار دهد و انواع وسایل نقلیهی به کار رفته در این شبکه و نحوهی تأمین نیاز شهروندان به جابهجایی بهموقع را توضیح داده و همچنین چگونگی کاهش هزینهی سفر و زمان سفر را تعریف و نحوهی تأمین تسهیلات رفاهی برای استفادهکنندگان از شبکهی حملونقل عمومی را شرح دهد.لذا شبکهی قطارهای زیرزمینی(مترو)و اتوبوسهای ریلی برقی (تراموا)و اتوبوسهای حملونقل درون شهری که شبکهی راههای شهر وین را برای جابهجایی عموم در اختیار دارند با استفاده از علایم و تابلوهای راهنما و نظم در زمانبندی موفق به ایجاد اعتماد در مردم شده و توانستهاند یک شبکهی حملونقل عمومی کارآمد را در کشور اتریش به نمایش بگذارند که در این نوشتار مورد بحث قرار گرفته است.
خلاصه ماشینی:
"لذا شبکهی قطارهای زیرزمینی(مترو)و اتوبوسهای ریلی برقی (تراموا)و اتوبوسهای حملونقل درون شهری که شبکهی راههای شهر وین را برای جابهجایی عموم در اختیار دارند با استفاده از علایم و تابلوهای راهنما و نظم در زمانبندی موفق به ایجاد اعتماد در مردم شده و توانستهاند یک شبکهی حملونقل عمومی کارآمد را در کشور اتریش به نمایش بگذارند که در این نوشتار مورد بحث قرار گرفته است.
در طرح جامع شهر وین،بازسازی و توسعهی شهر وین با اولویت به نقاط دور از مرکز تعریف گردیده است،توسعه و گسترش شهر با در نظر گرفتن امکان دسترسی به ایستگاههای وسایل حملونقل عمومی طراحی شده که از جمله سیاستهای تشویق و ایجاد انگیزه بهمنظور استقبال شهروندان از ساکن شدن در محلات جدید، در ساخت مراکز خرید و تفریحگاهها و انواع مؤسسهها و سایر خدمات عمومی در ایستگاههای متقاطع شبکهی حملونقل عمومی بوده است و در ضمن تمهیدات تشویقی برای کارکنان و شاغلان در فروشگاهها و مراکز خدماتی مجاور مناطق مسکونی در نظر گرفته شده که آنها در این مناطق مسکونی ساکن شوند که در کاهش سفرهای شهری بسیار مؤثر بوده است.
در تمام ایستگاهها و حتی ایستگاههای اتوبوس،تابلو زمانبندی رسیدن وسیله به ایستگاه در طول ساعت کار نصب گردیده و در ضمن جدول زمانبندی اتوبوسهای کشیک شبانه نیز موجود است که این اتوبوسها از ساعت 30:12 شب تا 30:5 صبح هر 20 دقیقه تا نیم ساعت به ایستگاه میرسند که مسیر عبور آنها مسیر خطوط تراموا و سایر مسیرهای تعیین شدهی دیگر که معمولا تفریحات شبانه انجام میشود،است."