Skip to main content
فهرست مقالات

کاریکاتور: به تماشا سوگند [به یاد ایراندخت محصص و کوشش های بی دریغ او در زمینه آموزش و پژوهش هنر معاصر]

گزارشگر:

(2 صفحه - از 14 تا 15)

کلید واژه های ماشینی : کاریکاتور ، ایراندخت محصص ، ایراندخت محصص و کوشش ، هنر ، ایران ، نقاشی ، ایراندخت محصص و کوشش‌های بی‌دریغ ، طنز ، ایراندخت محصص با انتشار کتاب ، علی بنی اسدی

خلاصه ماشینی:

"(به تصویر صفحه مراجعه شود) [کاریکاتور] به تماشا سوگند [به یاد ایراندخت محصص و کوشش‌های بی‌دریغ او در زمینهء آموزش و پژوهش هنر معاصر] سید امیر سقراطی کاریکاتور ایران همراه از نظر داشتن نویسنده و منتقد با کمبود روبه‌رو بوده است. نویسندگانی که می‌بایست از میان‌ کاریکاتوریست‌هایی برمی‌خاستند که کاریکاتور را از دههء 70 خورشیدی آغاز کردند اما،اگر همهء گله‌ها را به پای عدم‌ اعتماد مدیران نشریات تخصصی به جوانان ننویسیم،باید بگوییم:این نسل کمتر توجهی به نوشتن دربارهء کاریکاتور کرده است. اما مهم‌ترین نویسنده در زمینهء کاریکاتور چه کسی بوده‌ است؟چه کسی اولین‌بار به انتشار مقالات و ترجمه‌های‌ متعدد و منظم در این زمینه اهتمام ورزید؟بیشتر نام‌هایی که‌ در بالا ذکرشان آمد،در یاد دارند،تنها کسی که برای اولین‌ بار نوشتن دربارهء کاریکاتور را به‌طور جدی و منظم آغاز کرد،ایراندخت محصص بود. محمد علی بنی اسدی،که تمامی‌ این صفحات را به‌طور منظم و دقیق،آرشیو و نگهداری‌ کرده است،از روزهایی می‌گفت که ایراندخت محصص‌ در سر کلاس‌های دانشگاه از کاریکاتور حرف می‌زده است؛ معلمی که به خاطر اخلاق نیکو و خصلت معلمی‌اش مورد توجه و احترام بوده است. محمد علی بنی اسدی دربارهء نوشته‌های ایراندخت محصص‌ در هفته‌نامهء تماشا و کوشش‌های او گفته است:«هنگامی‌ که با تمام علاقه‌مندی‌ام به سراغ کاریکاتور رفتم،هر آنچه‌ را که به‌عنوان اطلاعات طنز ترسیمی در اطرافم می‌یافتم، می‌خواندم. کوشش‌های ایراندخت محصص فقط به نگارش مقالات‌ متعدد در نشریات محدود نبوده،بلکه وی در زمینهء انتشار کتاب‌های تخصصی پیشگام بوده است."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.