خلاصه ماشینی:
"بنابراین مراحل طراحی ارتباط مؤثر در بازاریابی و تبلیغات با طی پنج مرحله انجام میگیرد: 1-شناسایی مخاطبان 2-تعیین هدفهای ارتباط 3-طراحی پیام 4-انتخاب رسانه و ارسال پیام 5-گردآوری و تجزیه و تحلیل پس خوردها به منظور اندازه گیری نتایج برنامهی ترویجی یکی از دشوارترین تصمیمات که شرکتها با آن رو به رو هستند،تعیین میزان بودجهی مورد نیاز برای فعالیتهای ترویجی است.
گذشته از اینها سازمان یا مؤسسهای است که با بهرهگیری از افراد طراحی و آماده سازی طرحهای تبلیغاتی و آگهیهای و سایر ابزارهای ترویجی و عملیات بازار سنجی به تبلیغ کنندگان عرضه میکند یا دفتری که امور مربوط به خرید و ذخیره سازی فضا و زمان از رسانههای مختلف را انجام میدهد،میتواند نقش تعیین کنندهای در اثر بخشی و گیرایی تبلیغ داشته باشد.
در حقیقت،در صورتی این مطالب نقد واقعی محسوب میشوند که به همهی وجوه آن پرداخته شود بنابراین در ادامه نکاتی در ارزش کتاب پیش رو را بیان میکنم: -گرچه به کارگیری واژههای جدید و نا آشنای فارسی، گاهی باعث پیچیدگی در خواندن میشود،ولی از طرفی باید نویسنده را به خاطر دقت،شجاعت و خلاقیت در این بخش تحسین کرد:زیرا این نشان میدهد که نویسنده با وجود آگاهی از این موضوع که این کلمات ممکن است خواننده را به دشواری اندازد،این خطر را به جان خریده و سعی میکند نشان دهد که گرچه در تبلیغات غربیها پیشتاز بودهاند و طبیعتا همین باعث ورود بعضی اصطلاحها و عناوین بیگانه به زبان فارسی میگردد،اما با این حال ظرفیت واژه پذیری در زبان فارسی موجود است و با کمی ممارست و تمرین و همت میتوان برای واژههای بیگانه معادل سازی کرد."