خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) براساس تعریف فدراسیون کتابخانهء دیجیتالی6،این کتابخانهها سازمانهایی هستند که منابعی را شامل کارکنان تخصص برای گزینش،سازماندهی،تأمین دسترسی، تفسیر،توزیع،حفاظت از یکپارچگی،و تضمین وجود پایدار مجموعههای دیجیتالی فراهم میسازند،به نحوی که این مجموعهها به سادگی و با صرفه در دسترس جامعهای تعریف از کاربران قرار گیرد.
امکانات بهتر برای اشتراک اطلاعات کتابخانههای جدید امکانات بهتری را برای اشتراک اطلاعات بین کاربران و دسترسی به انواع منابع اطلاعاتی موجود در «سرور»های گوناگون جهان فراهم میکنند.
فناوری اطلاعات و خدمات کتابخانهها خدمات کتابخانهء سنتی بهصورت کلی شامل فراهمآوری مواد و منابع مناسب،سازماندهی و ذخیرهء آنها برای دسترسی و بازیابی سریع از سوی کاربران به منزلهء خدمات فنی و مباحث مربوط به امانت و مرجع به عنوان خدمات عمومی است.
مدیریت مجموعه در قالب خدمات مطرحشده برای کتابخانهها که بخش اصلی فعالیت در کتابخانههای سنتی است،در کتابخانههای جدید اعم از (به تصویر صفحه مراجعه شود) دیجیتالی یا ترکیبی،فعالیت بسیار مهم و به نسبت دشوارتری بهنظر میرسد.
مسائل فنی نیز مانند تصدیق هویت و مجوز استفاده به عنوان مدیریت دسترسی به مواد و منابع از جمله موانع اصلی دیگری هستند که در کتابخانههای جدید بر سر راه مدیریت مجموعه قرار دارند.
همسو با ارتقای فعالیتهای فناوری به سطح معاونت،لازم بود طرحی منسجم و یکپارچه برای ماشینی کردن فعالیتهای مختلف کتابخانه تنظیم و نسخهء کتابخانهء دیجیتالی ارائه شود که در آن علاوه بر تبدیل فعالیتهای گردآوری،پردازش،آرشیو و اطلاعرسانی به صورت الکترونیکی،اصل محتو نیز بهصورت الکترونیکی تبدیل شود و امکان دسترسی و ارائهء خدمات به متقاضیان سراسر کشور و بلکه جهان فراهم گردد."