چکیده:
امروزه کارآفرینی، موتور توسعه اقتصادی در کشورها محسوب میشود و تمام کشورها تلاش میکنند تا کارآفرینی را در کشورشان توسعه بدهند. با توجه به اهمیت فوقالعاده کارآفرینی و ضرورت توسعه آن در کشور، این تحقیق با هدف مطالعه و طراحی ساختار سازمانی مراکز و آموزشگاههای کارآفرینی در کشور انجام شده است. در این تحقیق با استفاده از مطالعات تطبیقی مراکز موفق کارآفرینی و با توجه به مبانی نظری طراحی ساختار سازمان و در نظر گرفتن شرایط بومی و منطقهای کشور، ساختار سازمانی مناسب مراکز و آموزشگاههای کارآفرینی طراحی گردیده است.
خلاصه ماشینی:
"در خصوص بخش ترویج آموزشگاهها/ مرکز کارآفرینی استدلالهای کافی وجود دارد که این بخش نیز هموزن و همسطح با بخش آموزش در نظر گرفته شود؛ چرا که مقوله کارآفرینی در کشورهایی نظیر آمریکا، هند، مالزی و… بسیار جا افتاده و قدیمی است و نیاز بالایی به ایجاد همایش، تبلیغات و… در موردش احساس نمیشود؛ حال آنکه این وضعیت در مورد کشور ما صادق نیست و بنابراین برای آشنا ساختن افراد جامعه با مقوله کارآفرینی و آثار آن باید در مراکز و آموزشگاههای کارآفرینی بخشی مستقل و حساس و کلیدی بهنام ترویج وجود داشته باشد تا بتواند در زمینه تبلیغات، همایشها، انتشار کاتالوگ و… فعالیت چشمگیر داشته باشد.
7- نتیجهگیری و پیشنهادها براساس مطالعات میدانی تحقیق و تجزیه و تحلیل مصاحبههای بهعمل آمده با رؤسا و معاونین مراکز فنی ـ تخصصی و مدیریتی و سازمانهای سیاستگذار و پشتیبانی کننده آنها و بازنگری، جرح و تعدیل و اعمال تغییرات و اصلاحات لازم، ساختار سازمانی مراکز و آموزشگاههای کارآفرینی و اهداف و شرح وظایف بخشهای آن بهصورت زیر طراحی و تدوین گردید: نمودار 2 ساختار پیشنهادی مراکز و آموزشگاههای کارآفرینی مأموریت آموزشگاه کمک به بهبود وضع اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور از طریق آموزش، پژوهش، و ترویج کارآفرینی در جامعه و ایجاد بستر مناسب برای رشد و پرورش کارآفرینان."