خلاصه ماشینی:
جدول 7:میانگین و واریانس نمرات مربوط به میزان تمایلات نوروتیک آن عده از دانشجویان گروه ساکن گراتس که طرز فکر خود را در مورد اطریشیها تغییر دادهاند05/0> P 59 fd 33/2 t در نتایج این تحقیق دیده میشود که دانشجویان گروه ساکن گراتس که طرز فکرشان در مورد اطریشیها در جهت منفی تغییر کرده تمایلات نوروتیک شدیدتری در مقایسه با دانشجویانیکه طرز فکرشان در جهت مثبت تغییریافته,نشان میدهند.
جدول 11:نتایج بدست آمده بر اثر مقایسه میزان هوش بین گروههای منتخب01/0> P **05/0> P *نتایج این تحقیق نشان میدهد که دانشجویان گروه ساکن گراتس در مقایسه با دو گروه گواه دارای هوش کمتری هستند و این اختلاف معنی آماری دارد.
این اختلاف را میتوان باین طریق توجیه کرد که اولا تحصیل در اطریش در مقایسه با تهران بعلت مشکلات سازگاری و مشکلات فهم و درک مطالب درسی خیلی بیشتر طول میکشد,ثانیا دانشجویان ایرانی ساکن گراتس در مورد پیشرفت در تحصیلات,خود را با دانشجویان اطریشی که برای آنها در زمینه تحصیلی گروه مرجع میباشند,مقایسه میکنند.
جدول 15:تعداد دانشجویان سه گروه منتخب برطبق طرز فکر آنها درباره کشور محل تحصیل فرزندانشان01/0> P 2 fd 05/16 2X بمنطور اینکه تعیین شود اختلاف بدست آمده بین کدامیک از گروههای موجود است تجزیههای بعدی بوسیله مجذور خی در جدولهای 2x2 صورت گرفت که جدول شماره 16 نتایج آنرا نشان میدهد.
جدول 16:نتایج محاسبه مجذور خی مربوط به مقایسه گروههای منتخب از نظر طرز فکر درباره کشور محل تحصیل فرزندانشانگروه منتخب/گروه ساکن منازل شخصی/گروه ساکن کوی دانشگاهنتایج نشان میدهد که دانشجویان گروه ساکن گراتس در مقایسه با دوگروه گواه در ایران بیشتر از این طرز فکر پیروی میکنند که در آتیه فرزندانشان در ایران تحصیل کنند.