Skip to main content
فهرست مقالات

تحلیل تطبیقی برخی از نظامهای آموزشی

نویسنده:

ISC (11 صفحه - از 55 تا 65)

کلید واژه های ماشینی : آموزش، حرفه‌ای، آموزش و پرورش، فنی، آموزش متوسطه، تعلیم و تربیت، متوسطه، نظامهای آموزشی، دانش‌آموزان، کشور فرانسه هدف کلی تعلیم

خلاصه ماشینی:

"در قسمت سازمان آموزشی و در رابطه با اهداف فرعی آموزش و پرورش کشورهای پیشرفته اغلب، ابتدا سوادآموزی همگانی را مطرح کرده‌اند و سعی در ریشه‌کن کردن بیسوادی نموده‌اند، پس از آن زیر پوشش قرار دادن کلیه افراد لازم التعلیم در آموزش اجباری است که در این مورد هم کشورهای پیشرفته قدمهای موثری برداشته‌اند، از نظر آموزش متوسطه سعی بر آموزش جامع و فنی و حرفه‌ای هرچه بیشتر است، تا دانش‌آموزی که دوره آموزش اجباری و یا دوره متوسطه را تمام می‌کند، چنانچه نتواند یا نخواهد تحصیلات خود را ادامه دهد، در مدرسه حرفه‌ای به او آموخته باشند تا پس از ترک مدرسه کاری را شروع کند و سربار جامعه نشود. مسئله آموزش عالی را اکثر آن کشورها با در اختیار قرار دادن دوره‌های مختلف فنی و حرفه‌ای در مقاطع گوناگون تحصیلی، بخصوص در دوره متوسطه تا حد زیادی متعادل کرده‌اند و علاقه مفرط اکثر محصلان را به ورود به دانشگاه با ارائه طریق جهت تامین شغل تعدیل نموده‌اند و از طرفی چون مدرک تحصیلی تنها شرط ورود به کار نیست و با وجود آن از افراد در هنگام استخدام امتحان جدی بعمل می‌آید، بنابراین افراد، دیگر تنها راه یافتن شغل مناسب را داشتن مدرک، مخصوصا مدرک دانشگاهی نمی‌دانند و برای اینکه امتحان ورود به مشاغل را با موفقیت بگذرانند سعی می‌کنند به جای کسب نمره و مدرک هرچه بیشتر بیاموزند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.