Skip to main content
فهرست مقالات

چکیده مقالات

کلید واژه های ماشینی : کارکنان ، مدیران ، عملکرد ، بهره‌وری ، بحران ، عملکرد شرکت‌هایشان ، دیوید سارنوف ، سازمان‌ها ، شراکت ، رییس شرکت رادیو آمریکا

افزایش تقاضا برای مدیران به افزایش تقاضا برای کارکنان می‌انجامد. اغلب،تعیین اهداف،دستاوردهای بالاتری را به دنبال دارد. تغییرات کار/زندگی و فن‌آوری‌های دایما در حال تغییر،موضوع بهره‌وری را بیش از پیش دشوار و پیچیده می‌سازند.دستیابی به عملکرد بهتر کارکنان، نیازمند تلاش و مهارت بیشتر مدیران است. با فراگیر شدن در بازار سهام،اینترنت به ابزاری تبدیل شده که مدیران‌ اجازه می‌دهد ارزش بنگاه‌هایشان را در نزد سهمامدارن ارتقا دهند. در یک دنیای الکترونیکی،تغییرات آنقدر سریع رخ می‌دهند که‌ مدیران نمی‌توانند برای هدایت فعالیتهای سازمان خود تنها به معیارهای‌ قدیمی مالی بسنده کنند.شرکت‌های مختلفی به سراغ روشهای‌ پیشرفته‌تر سنجش عملکرد و سیستم‌های تشویقی رفته‌اند که آنها را قادر می‌سازد تا با کارآیی بیشتری از عهدهء تغییرات سریع برآیند. آدام اسمیت(1970-1723)پرفروش‌ترین کتابش را در سال 1776 منتشر کرد که نام کامل آن جستاری در ماهیت و علل ثروت ملی می‌باشد و ما آن را با نام ثروت ملل می‌شناسیم.این کتاب همچنان به عنوان‌ یکی از مهم‌ترین کتب عصر ما تلقی می شود.این کتاب دو موضوع مهم‌ فلسفی را دنبال می‌کند:ارزش برتر آزادی فردی و دنبال کردن منافع‌ فردی که در نهایت به نفع منافع اجتماعی هستند. از گذشته،مدیران مجموعه‌ای از شاخص‌ها را برای سنجش عملکرد شرکت‌هایشان به کار گرفته‌اند.این معیارها عمدتا با موضوعات‌ مالی هستند همانند ضریب‌های مالی کسب و کار،بهره‌وری، هزینه‌های هر واحد کسب و کار،توسعه و سودآوری.اگرچه اینها معیارهایی مفید هستند اما تنها نمایانگر عملکرد شرکت در گذشته‌ هستند و اطلاعات اندکی را پیرامون عملکرد آتی به دنبال دارند در اوایل دههء 1980،محیط متغیر کسب و کار،مدیران را مجاب کرد تا نگرش‌ وسیع‌تری در قبال عملکرد داشته باشند و طیف دیگری از عوامل‌ مد نظر قرار گرفتند که در مدل 7 اس مک‌کنزی و کتاب مرجع کسب و کار پیترز و واترمن تحت عنوان در جستجوی عالی بودن ارایه شده‌اند. این موارد نمایانگر یک ارزیابی گسترده‌تر از سلامت سازمان برای‌ دستیابی به اهداف آنی و بلند مدت هستند.چک لیست حاضر متمرکز بر موضوع کارت امتیاز متوازن است که توسط رابرت کاپلان و دیوید نورتون در اوایل دههء 1990 و با هدف ارایهء یک نگرش متوازن در قبال‌ عملکرد شرکت‌ها معرفی شده است. دیوید سارنوف(1970-1891)یکی از پیشگامان رسانه‌ای جهان است.او مسئول‌ معرفی رادیو و تلویزیون در ایالات متحده به عنوان رسانه‌های جمعی است. سارنوف که متولد روسیه است در سال 1900 به آمریکا مهاجرت کرد.او تا سال 1930 رییس شرکت رادیو آمریکا بود.او رادیوی اف ام را به یک مبنای تجاری تبدیل کرد و تلویزیون رنگی را به آمریکاییان معرفی نمود.او رابطه‌ای بسیار دوستانه با مخترع معروف ادوین آرمسترانگ داشت.این رابطه با خودکشی آرمسترانگ‌ در سال 1954 پایان یافت.در سال 1965 پسرش رابرت،جانشین او در شرکت‌ رادیوی آمریکا شد.او در سال پایانی عمرش شاهد بود که پسرش دست‌ به مدرنیزه کردن شرکتی زده که او تمام عمرش را وقف آن نموده بود. حدود 20 سال پیش،تیلنول رشته‌ای به نام مدیریت بحران را معرفی‌ کرد.اگرچه از آن زمان به بعد درس‌های فراوانی فرا گرفته شده‌اند اما بسیاری از سازمان‌ها هنوز هم فاقد برنامه‌های پیش‌نگرانهء رهبری‌ بحران هستند. مادامی که وضعیت سازمان‌ها چنین باشد،مستعد بروز بحران‌ خواهند بود و همواره باید انتظار افزایش سریع تعداد بحران‌هایش را داشته باشند. به طور فزاینده‌ای،موفقیت سازمانی منوط به شراکت‌های کارآمد و اثربخش داخلی است زیرا سازمان‌ها پیچیده‌تر شده‌اند و مشتریان‌ بیش از گذشته متقاضی خدماتی بهینه هستند که باعث افزایش برتری‌ در ایجاد ارتباطات می‌شوند.تفاوت میان یک تیم بزرگ و یک شراکت‌ بزرگ،نمایانگر روشی است که به کمک آن،اعضا می‌توانند رهبری و پیشرفت را توأمان دنبال کنند. کتاب کسب و کار و باورهای آن:ایده‌هایی که به شکل‌گیری آی بی ام‌ کمک کردند،توسط فرزند مؤسس آی بی ام نوشته شده که خودش این‌ شرکت را در عصر رایانه هدایت کرد.این کتاب نماینگر ریشه‌های‌ شکل‌گیری موفق‌ترین شرکت‌های جهان است و نشان می‌دهد که‌ چگونه دستاوردهای این شرکت بر اساس یک فرهنگ قوی و احساس‌ تعهدی واقعی به خدمات مشتریان بوده است.

خلاصه ماشینی:

"(به تصویر صفحه مراجعه شود) ایجاد شراکتهای داخلی به طور فزاینده‌ای،موفقیت سازمانی منوط به شراکت‌های کارآمد و اثربخش داخلی است زیرا سازمان‌ها پیچیده‌تر شده‌اند و مشتریان‌ بیش از گذشته متقاضی خدماتی بهینه هستند که باعث افزایش برتری‌ در ایجاد ارتباطات می‌شوند. (به تصویر صفحه مراجعه شود) اجرای کارت امتیاز متوازن از گذشته،مدیران مجموعه‌ای از شاخص‌ها را برای سنجش عملکرد شرکت‌هایشان به کار گرفته‌اند. اگرچه اینها معیارهایی مفید هستند اما تنها نمایانگر عملکرد شرکت در گذشته‌ هستند و اطلاعات اندکی را پیرامون عملکرد آتی به دنبال دارند در اوایل دههء 0891،محیط متغیر کسب و کار،مدیران را مجاب کرد تا نگرش‌ وسیع‌تری در قبال عملکرد داشته باشند و طیف دیگری از عوامل‌ مد نظر قرار گرفتند که در مدل 7 اس مک‌کنزی و کتاب مرجع کسب و کار پیترز و واترمن تحت عنوان در جستجوی عالی بودن ارایه شده‌اند."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.