چکیده:
<P>کردن دانشجویان و مدرسین ایرانی با این حرکت رو به گسترش در دنیای رو به پیشرفت امروزی است.با توجه به این که آموزش در هزارهء سوم دیگر به شکل سنتی نخواهد بود و در دنیای آینده کلاسهای درس حضوری به کلاسهای مجازی و شبکهای تبدیل خواهد شد،آشنایی با این نوع آزمونها که روش غالب ارزشیابی در آموزش هزاره سوم است ضروری به نظر میرسد.</P>
خلاصه ماشینی:
"2-همگانیشدن آزمون درحالیکه تهیه آزمونهای رایانهای احتیاج به تخصص در برنامهنویسی رایانهای دارد، تهیه آزمونهای شبکهای بسیار ساده است و آزمودنی فقط با استفاده از یک جستجوگر شبکه قادر خواهد بود تست را تکمیل کند.
دلیل این امر این است که HTML در حقیقت یک زبان رایانه نیست بلکه شامل تعدادی دستور فرمت کردن است که جستجوگر شبکه آزمودنی از آنها برای باز کردن و نشان دادن آزمون استفاده میکند.
البته بسیاری از شرکتهای مخابراتی در دنیا برای تماسهای داخلی بدون توجه به زمان مکالمه مقدار یکسانی هزینه از مشترک دریافت میکنند که این مطلب در مورد ارتباط شبکه اینترنت نیز صدق میکند،یعنی برای هر میزان اتصال به شبکه،تفاوتی در هزینه تلفن وجود ندارد اما در بسیاری از کشورها هزینه مکالمه تلفنی و اتصال به شبکه براساس مدت زمان اتصال به صورت دقیقهای محاسبه میشود که در این موارد نسخهای از (1)- (http://www.
قابلیت انعطاف بالای آزمونهای شبکهای به آزمودنیها این امکان را میدهد که در هر وفت و هر زمان که برایشان مناسب باشد به آزمون که در اینجا در حقیقت ابزار تحقیق است،پاسخ دهند و آزمونسازان نیز میتوانند با استفاده از متن،تمام حرکات آزمودنی را ضبط کنند و بدین ترتیب اطلاعات ارزشمندی در مورد ویژگیهای مادهها،کسب کنند.
بکارگیری آزمون اینترنتی در موقعیتهای ارزشیابی با ریسک پایین تمام مزایای آزمونهای اینترنتی را حفظ خواهد کرد به این معنا که آزمودنیها میتوانند آزمون را در تنهایی و آرامش خانه خود با آهنگ و سرعت مطلوب خودشان و در هر زمان که بخواهند پاسخ دهند و همچنین هزینه طرح و نگهداری آزمون بر روی شبکه نیز بسیار نازل است."