خلاصه ماشینی:
این ویژگی موجب شده است تا کاربران برای یافتن مطالب و اطلاعاتش به جای استفاده از روش سنتی در وب1 و مراجعه به دایرکتوریهای معروف چون دموز، به سوی موتورهای جستجوگر و از آن جمله گوگل روانه میشوند.
اگرچه باید دقت داشت که گوگل برای سازماندهی و مدیریت اطلاعاتش ملاکها ومعیارهای بسیاری دارد که هنوز کسی از راز و رمز آن مطلع نیست و فقط تعدادی از آنها متنشر شده است که به آن سِوُ seo مخفف عبارت search Engine Optimize (بهبود در موتور جستجو) مینامند.
اما وب2 فقط متکی به توان علم و دانش کاربرانش است و همین کاربران، اکنون خود ویراستار هستند و خودشان نیز به ویرایش محتوای تولید شده توسط دیگر کاربران میپردازند.
این دائره المعارف بر خلاف دائره المعارف ویکیپدیا فقط به زبان انگلیسی نوشته میشود و تا کنون 000/120 مقاله منتشر کرده است.
استفاده از خدمات دابل کلیک نیاز به امضای یک قرارداد رسمیفروش داشت که موجب محدود شدن بازار این شرکت به فقط چند هزار پایگاه بزرگ شده بود و گوگل، بر خلاف دابل کلیک، فهمیده که چطور میتوان تبلیغات را تقریباً روی هر پایگاهی، هر چند که کوچک و کم ارزش باشد، قرار دهد.
به ازای تعداد کلیکهای کاربران بر روی تبلیغاتی که گوگل قرار داده، مبالغی به حساب شما واریز میگردد و حتی گاهی صرف کلیک کردن ملاک پرداخت مبلغ برای شما نخواهد بود؛ بلکه افراد باید به طور مثال در آن پایگاه ثبت نام یا نرمافزاری را دانلود و یا دانلود و نصب کنند تا مبلغ مورد نظر به حساب شما واریز گردد.