Skip to main content
فهرست مقالات

چرا چین هنوز نمی تواند برندهای جهانی بسازد؟

کلید واژه های ماشینی : چین ، اقتصاد ، برنده‌ای جهانی ، چرا چین ، تصور ، فردگرایی ، فردگراترین جامعهء جهان محسوب ، مدیر چینی ، کارگاه برگزار‌شده در چین شرکت ، جمع‌گرایی واقعیت

خلاصه ماشینی:

"تصورات چین،حقایق چین فرهنگ کسب و کار چین،منحصر به فرد است‌ اما نه به طریقی که همهء خارجی‌ها آن را بپذیرند، برای شناخت بهتر چنین تصوراتی،ما با چند کارشناس اروپایی و آمریکایی و همچنین مدیران‌ چینی که هم‌اینک در غرب کار می‌کنند،مصاحبه‌ کردیم. تصور:تفکر طولانی مدت‌ واقعیت:واکنش به موقع فردریک مائوری مدیر فرانسوی در بخش‌ خدمات فنی می‌گوید:«مدیران معتقدند که سرعت‌ تصمیم‌گیری و اجرا در چین بسیار بالاتر از غرب‌ است که در آن‌جا ما زمان زیادی را صرف پیش‌بینی‌ آینده می‌کنیم و البته پیش‌بینی‌هایمان نیز غلط از آب درمی‌آیند. »این تصور نیز تا حدی‌ درست است:روابط کسب و کارها و سیاست‌های‌ دولت هردو برای بلندمدت تدوین می‌شوند. »وی چان مدیر چینی نیز در تأیید این حرف می‌گوید:«ما نمی‌خواهیم حتی یک دقیقه‌ را از دست بدهیم. » بخشی از این تصور درست است:کارگران‌ چینی اغلب دربارهء امکان انتخاب‌های فردی و هم‌اندیشی‌های شفاف در زمانی که افراد ارشد و مافوق حضور دارند،دچار تردید می‌شوند."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.