خلاصه ماشینی:
"بنابراین این تحقیق با هدف بررسی میزان رضایتمندی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز از خدمات ارائه شده کتابخانه بوده و در این راستا محقق عوامل و متغیرهای متعددی از جمله منابع موجود،امکانات فیزیکی، قوانین و مقررات حاکم و همچنین رفتار پرسنل کتابخانه را بر رضایتمندی مراجعهکنندگان مطالعه و تحلیل نموده است.
پایاننامه کارشناسی ارشد،به راهنمایی فاطمه فهیمنیا، دانشگاه تهران،دانشکده و علوم تربیتی،آذر 1388 در این پژوهش به امکانسنجی ارائه خدمات مرجع الکترونیکی با توجه به نیازها و توانمندیهای جامعه استفاده کننده و با لحاظ نمودن وضعیت کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران از بعد امکانات،نیروی انسانی و تجهیزات و بودجه پرداخته شده است.
این پژوهش با هدف بررسی میزان سطح رضایت و عوامل موثر بر استفاده اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز از پایگاههای اطلاعاتی پیوسته خریداری شده توسط دانشگاه مذکور،در سال تحصیلی 87-88 به انجام رسیده است.
سپس اطلاعات بدستآمده با استفاده از روشهای آماری توصیفی(میانه، نما،میانگین،جدول فراوانی و درصد و نمدوار)و آمار استنباطی(آزمون تکگروهی،آزمون t دو گروه همبسته و تحلیل واریانس یک طرفه)مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و نتایج نشان داد که:از دیدگاه نمونههای تحقیق تاثیر اصول مدیریت دانش در آییننامههای آموزشی،بر بهبود کیفیت مدیریت آموزشی،در وضعیت موجود و همچنین در وضعیت مطلوب بالاتر از حد انتظار است و شکاف چشمگیری بین وضعیت موجود و مطلوب در تمامی اصول مدیریت دانش وجود دارد.
پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت صفحات وب کتابخانههای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در مراکز استانها با استفاده از روش پیمایشی و از نوع توصیفی صورت گرفته است."