چکیده:
بودجه،میزان امکانپذیری تکنولوژیکی،میزان توسعهپذیری و درجه رقابتی بودن یک نیاز به عنوان محدودیتهای سیستمی برای تعیین آن دسته از نیازهای فنی است که در فاز طراحی محصول باید مد نظر قرار گیرند.این چارچوب در شرکت پاکنام(که تولیدکننده محصولات شوینده و پاککننده می باشد)برای محصول پودر یکتا ویژه ماشین به کار گرفته شده است. اهمیت نیازهای فنی با استفاده از متدلوژی فرایند تحلیل شبکهای فازی،محدودیت
خلاصه ماشینی:
"Fuzzy-ANP:Fuzzy Analytic Network Process بودجه،میزان امکانپذیری تکنولوژیکی،میزان توسعهپذیری و درجه رقابتی بودن یک نیاز به عنوان محدودیتهای سیستمی برای تعیین آن دسته از نیازهای فنی است که در فاز طراحی محصول باید مد نظر قرار گیرند.
با فرض اینکه هیچگونه وابستگی میان CNs وجود ندارد و با مقایسه زوجی میان این خواستهها با استفاده از متغیرهای کلامی و باتوجهبه هدف دستیابی به بهترین طراحی برای محصول پودر یکتا ماشین و اجرای متد تحلیل توسعهای متدلوژی AHP فازی،بردار ویژه زیر برای خواستههای مشتری محاسبه شده است: (به تصویر صفحه مراجعه شود) گام 3:تعیین درجههای اهمیت TRs باتوجهبه هر CNs :محاسبه(به تصویر صفحه مراجعه شود).
Distinctive Competencies هریک از نیازها باتوجهبه پارامترهای مورد نظر به صورت زیر نشان داده شده است: (به تصویر صفحه مراجعه شود) تعدیل(به تصویر صفحه مراجعه شود)از طریق ضرب کردن ماتریس همبستگی داخلی نیازهای فنی(به تصویر صفحه مراجعه شود)در تکتک آنها به صورت زیر انجام شده است: (به تصویر صفحه مراجعه شود) شکل 7،خانه کیفیت (HoQ) محصول پودر یکتا ماشین را با دادههای حاصل از رویکرد استفادهشده در این پژوهش و اجرای گامهای آن نشان میدهد.
بردار(به تصویر صفحه مراجعه شود)این اوزان را که با مقایسه زوجی اهداف و با استفاده از مقیاس کلامی به دست آمده است،نشان میدهد: (به تصویر صفحه مراجعه شود) گام 31:فرموله کردن و حل مدل صفر و یک آرمانی برای تعیین مجموعه نیازهای فنی محصول که باید در فاز طراحی مدنظر قرار گیرند."