چکیده:
با توجه به اهمیت کلیدی نوآوری در اقتصادهای نوین، کشورهای مختلف،برنامههای مفصلی را برای بسط چنین فرهنگی در جامعه خود تدارک دیدهاند تا بتواند همچنان مسیر رشد و پویاییشان را ادامه دهند.با توجه به اهمیت این موضوع، پژوهش حاضر به بررسی فرهنگ سازمانی و حمایت از نوآوری سازمانی در شرکت بازرگانی دولتی ایران میپردازد.هدف این تحقیق،اثبات وجود رابطه بین فرهنگ سازمانی با افزایش نوآوری و بررسی تأثیر منفی فشار کاری بر نوآوری در شرکت بازرگانی دولتی ایران میباشد.پارادایم تأثیر فرهنگ سازمانی بر درک حمایت از نوآوری یکی از چالشهای مدیریتی است که این پروژه سعی در کشف متغیرها و ارائه پیشنهاداتی برای آن دارد.
خلاصه ماشینی:
"برای بررسی این موضوع اهدافی چون یافتن وجود رابطه بین فرهنگ سازمانی با افزایش نوآوری،یافتن وجود رابطه بین فشار کاری با میزان نوآوری و یافتن پیشنهاداتی جهت ارتقای سطح متغیرهای اثرگذار بر نوآوری در شرکت بازرگانی دولتی ایران مدنظر قرار گرفت و سپس به تعیین پیش فرضیات زیر پرداخته شد: 1-درک کارکنان برای پشتیبانی از نوآوری،رابطهای مستقیم با درک حمایت،انسجام،سیستمهای پاداش و عدالت سازمانی دارد.
مدل تحلیلی تحقیق در این پژوهش برای اثبات وجود رابطه بین فرهنگ سازمان و درک حمایت از نوآوری در شرکت بازرگانی دولتی ایران از مدل کویز و دکوتیس36(1991)استفاده میشود.
(تصویرتصویر) با توجه به اینکه در آزمون معنیداری ضریب همبستگی اسپیرمن،سطح معنیداری کوچکتر از سطح خطا است،لذا فرضیه H0 در سطح معنی 0/05 پذیرفته نمیشود و در نتیجه فرضیه H1 مورد پذیرش واقع میشود به عبارت دیگر میتوان با 95 درصد اطمینان گفت رابطه مستقیمی بین دو متغیر پشتیبانی از نوآوری و درک حمایت،انسجام،سیستمهای پاداش سازمانی و انصاف در جامعه آماری تحقیق وجود دارد.
به عبارت دیگر میتوان با 95 درصد اطمینان گفت رابطه مثبت علت و معلولی بین دو متغیر پشتیبانی از نوآوری و درک حمایت، انسجام،سیستمهای پاداش سازمانی و انصاف در جامعه آماری تحقیق وجود دارد.
(تصویرتصویر) با توجه به اینکه در آزمون معنیدار ضریب همبستگی اسپیرمن،سطح معنیداری کوچکتر از سطح خطا است،لذا فرضیه H0 در سطح معنی 0/05 پذیرفته نمیشود و در نتیجه فرضیه H1 مورد پذیرش واقع میشود به عبارت دیگر میتوان با 95 درصد اطمینان گفت رابطه معکوس بین دو متغیر پشتیبانی از نوآوری و فشار کاری در جامعه آماری تحقیق وجود دارد."