خلاصه ماشینی:
"به کمک این مفاهیم،قدرت تفکر کودک توسعه مییابد و به تدریج درباره خود و محیط خود اظهار نظر میکند مربیان بهتدریج میتوانند از این فعالیتهای فلسفی استفاده کرده و به کودکان و نوجوانان در درک نسبتا درست برخی مفاهیم، کمک کنند.
کودکان و نوجوانان در جریان رشد در زمینههای مختلف با مسائلی روبهرو میشوند؛ برای مثال،چرا بعضی افراد دروغ میگویند؟ چرا برخی افراد از آزار رساندن به دیگران لذت میبرند؟چرا در برخورد با اندک ناملایمات عصبانی میشویم؟چرا از کنترل عواطف خود عاجزیم؟چرا در سازگاری با جمع دچار اشکال هستیم؟چرا از درک امور ساده عاجزیم؟چرا از نیروی تفکر در زندگی استفاده نمیکنیم؟چرا قدرت پیشبینی نداریم؟چرا با دیگران همکاری نمیکنیم؟طرح این پرسشها زمینهای را فراهم میکند تا مربیان از فرصتهای مناسب استفاده کرده و برخی خصوصیات روح فلسفی را در کودکان و نوجوانان تقویت کنند.
در نتیجه،زیبایی هنری ممکن است بهطور ظریفی با زیبایی جسمانی یکسان فرض شود و البته نمیتوان آنها را کاملا از هم جدا کرد و مرز بین آن دو بسیار ظریف است اما باید توجه داشت که زیبایی هنری دربرگیرنده ایدئالهای متفاوتی بوده و ممکن است از آنچه در ذات یک زیبایی نهفته است،بسیار دور باشد؛مثلا گاهی داشتن یک جوشگاه سوختگی برگردن یا چانه فرو رفته و بینی سر بالا«مد»باشد،ولی آیا اینها به زیبایی شخص کمک میکند؟جراحان پلاستیک باید بین زیبایی جسمانی و هنری تفاوت قائل شوند چون آنها افراد را طبق علایقشان جراحی میکنند و این علایق ممکن است صرفا به زیبایی شخص کمکی نکند بلکه چهرهای متفاوت را ایجاد کند که در آن جامعه«مد»باشد."