خلاصه ماشینی:
"مقاله حاضر،در واقع به تأثیر انقلاب ارتباطات و تکنولوژیهای نوین در بروز و ظهور نسلهای جدید با خصوصیات خاص میپردازد و تلاش میشود تا نظریاتی را که در زمینه تأثیر مصرف رسانهای بر شکلگیری نسل X ،نسل Y و نسل M وجود دارد،مورد بررسی قرار دهد و برای رسیدن به این اصل،از نظریاتی که توسط جامعهشناسان، جمعیتشناسان و همچنین متخصصان رسانهها مطرح شده،استفاده خواهد شد.
آنچه تا پیش از این به راحتی قابل کنترل و سانسور دولتها قرار میگرفت و در عین حال خانواده و مدرسه-دو مکانی که بیشتر عمر و اوقات فرد در ان میگذشت-چنین فرصتها و آزادیهایی را برای جوان مهیا نمیکرد،در حال حاضر میتواند به راحتی در دسترس هر فردی که به اینترنت و سایر رسانههای جدید دسترسی دارد،قرار گیرد،و اینکه در رسانههای جدید محتوایی که حاکم است محتوای یک یا چند گروه خاص و مسلط بر رسانه نخواهد بود بلکه در (به تصویر صفحه مراجعه شود) این رسانهها تکثر محتوایی،تنوع و دسترسی برابر وجود دارد.
-جستوجو برای دوستیها و ارتباطات بیشتر: روشهای تازه و جدید دوستیابی مثل چترومها و جذابیتهای خاصی که در دنیای جدید انیترنت به روی جوانان گشوده شده باعث شده است که افراد علاوه بر استفاده از وسایل جدید-با توجه به اینکه دارای نیاز سیریناپذیر برای کسب اطلاعات هستند- سعی در برقراری ارتباط نیز داشته باشند تا بتوانند از این طریق نیز به اطلاعات دسترسی یابند و همچنین نیاز به برقراری ارتباط با دیگران را نیز برطرف سازند (همان)؛ -استاد تکنولوژی:از ویژگیهای این نسل مهارت فراوان در کار با تکنولوژی است که باعث شده از این نسل به عنوان استادان تکنولوژی یاد کنند."