Skip to main content
فهرست مقالات

لذت و تکرار (مد و زندگی روزمره از دیدگاه جرج زیمل)

نویسنده:

خلاصه ماشینی:

"بنابراین‌ به نظر می‌رسد به جای استفاده از تحلیل‌های‌ یکسونگر روان‌شناسانه یا جامعه‌شناسانه رایج‌ از مد،بهتر است برای حل این معضل اجتماعی‌ به صورت ریشه‌ای عمل کرده و برای گروه‌های‌ حاشیه‌ای جامعه،از جمله زنان و جوانانی که به‌ این مقاومت دست می‌زنند،راه‌های ابراز وجود و کسب هویت بهتری در جامعه تعبیه شود تا معضل‌ مدگرایی افراطی یا به قولی«قربانی مد شدن»به‌ صورت ریشه‌ای‌تر حل شود پی‌نوشت‌ها (1)-امپرسیونیسم،جنبشی هنری است که در طول نیمه‌ دوم قرن نوزدهم گسترش یافت،از قواعد سنتی جدا شد، از کارگاه نقاشی به هوای آزاد نقل مکان کرد و تلاش کرد نوسانات نور و سایه را همان‌طور که به چشم می‌آید،به‌ تصویر کشد. هلمز به پدیده‌ها و اتفاقاتی که رخ می‌داد، جدای از درک مرسوم می‌نگریست و پدیده‌ها و امکان رخ دادن آنها را خارج از نگریستنی که‌ از سر عادت،دال‌های معلوم را به مدلول‌ها و معنای مشخص ارتباط می‌دهند؛به دنبال‌ درک بلافصل رویدادها و پدیده‌ها بود تا در این حیص بتواند معانی اصلی‌تر و مسبب‌تر را دریابد؛روش پدیدارشناختی که اصحاب‌ مطالعات فرهنگی برای خوانش‌های جدید خویش سرلوحه کار خود قرار داده‌اند. هلمز از تجمیع آگاهی‌ها و دانش‌های‌ مختلف برای رسیدن به مقصود خویش سود می‌جست؛جایی که اسکاتلند یارد،تنها با اتکا به روش‌های مرسوم،برای رسیدن به‌ مدلول‌های غایی خود جهد و تلاش می‌کرد؛ الگوهایی از پیش تعیین‌شده که باید رخدادها، در هر شکل و فرمی در آن قالب‌ها جای بگیرند؛ ساخته شده سعی در تبیین رویدادها و رخدادها دارند؛جایی که استعداد و جرأت استنتاج از پدیده‌ها و رخدادهای اجتماعی-فرهنگی جای‌ خود را به مهندسی کردن پدیده‌ها و رویدادها داده است."

کلید واژه های ماشینی:

زیمل ، زنان ، مد و زندگی روزمره ، زندگی ، جامعه ، شرلوک هلمز ، تکرار مد و زندگی روزمره ، مقاومت ، مد و زن ، هلمز


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است ورود پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.