خلاصه ماشینی:
"نمودار(شماره 1):مدل مفهومی مراحل و اجزای فرآیند پژوهش (به تصویر صفحه مراجعه شود) در ادامۀ فاز دوم پژوهش،به منظور ارزیابی هریک ازعوامل استراتژیک شناسایی شده و تعیین نوع و میزانعملکرد آنها،با پیروی از الگوی ماتریسهای ارزیابیعوامل خارجی و داخلی،پرسشنامۀ دیگری تهیه شدهو از پرسششوندگان خواسته شد تا میزان اثربخشی واهمیت نسبی(وزن)و نوع و میزان کارایی(امتیاز)هریک از عوامل را ارزیابی نمایند.
در این راستا،پس از گردآوری و پالایش دادههایحاصل از مطالعات نظری صورت گرفته و بهرهگیریاز دیدگاههای کارشناسی اخذ شده از صاحبنظرانمسائل شهری و فناوری اطلاعات و ارتباطات(در قالبمصاحبه)،مطالب به دست آمده مورد تجزیه و تحلیلکیفی قرار گرفتند و با دستهبندی و تلخیص یافتهها،زمینههای عمده و مسائل کلیدی در شکلگیری و بروزفرصتها و تهدیدهای برونسازمانی و یا نقاط قوت وضعف درون سازمانی برای توسعۀ خدمات الکترونیکشهرداریها،به شرح جداول(شماره 1 و 2)شناسایی وطبقهبندی شدند.
نمودار(شماره 3):ارزیابی موقعیت و پیشنهاد اقداماستراتژیک برای شهرداری منطقۀ 13،براساس مدل xirtaM ECAPS (به تصویر صفحه مراجعه شود) 4-3-فاز چهارم:تلفیق عوامل استراتژیک وتدوین راهبردهای خاص و ویژۀ شرایط سازمان پس از آنکه عوامل برونسازمانی و درونسازمانی،شناسایی و ارزیابی گشت و از این طریق عوامل کلیدیآنها از غیر کلیدی تمییز دادهشد،زمان پیشنهاد و انتخاباستراتژیها فرامیرسد(علی احمدی،1383).
جدول(شماره 6):ماتریس SWOT به منظور تلفیق عوامل استراتژیک توسعۀ خدمات الکترونیکدر منطقۀ 13 و تدوین استراتژیهای ویژه (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول(شماره 7):راهبردهای استقرار و توسعۀ خدمات الکترونیک شهری توسط شهرداری منطقۀ 13 تهران (به تصویر صفحه مراجعه شود) جمعبندی و نتیجهگیری با بررسی ماتریس ارزیابی عوامل خارجی در جدول(شماره 3)اینگونه استنباط میشود که سیاستها،حمایت و توجه نهادهاو مسئولان ارشد مدیریت شهری تهران(شورای اسلامی،شهرداری و شخص شهردار)،به همراه احساس نیاز روزافزونو افزایش استقبال و خواستههای شهروندان مبنی بر توسعۀخدمات الکترونیک،مهمترین عوامل سوقدهندۀ محیطخارجی شهرداریها به شمار میرود."